Senaste nytt

British Airways Visa

Jag har inte haft annat än strul med detta kort. Efter 5 månader har jag fått ordning på mitt kort men håller fortfarande på med hustruns kort. På detta har inga poäng för köp eller extra poäng för anskaffning av kort gått in. Själv har jag slutat att använda mitt. Tyvärr får det bli Amex även detta år, trots osäkerheten att hitta någon bonusresa för 2-4-1.

Är det någon som inte haft problem med det här kortet?

Jag! Känner inte igen mig i era problem. Skaffade kortet i höstas, har fått poängen som jag ska, in på befintligt konto. Mitt enda problem var att jag inte fick signup-bonusen automatiskt, utan fick ringa kundtjänst som lovade att kolla upp det och återkomma. En vecka senare ringde de och hade satt in poängen och bad om ursäkt för dröjsmålet.

Jag! Känner inte igen mig i era problem. Skaffade kortet i höstas, har fått poängen som jag ska, in på befintligt konto. Mitt enda problem var att jag inte fick signup-bonusen automatiskt, utan fick ringa kundtjänst som lovade att kolla upp det och återkomma. En vecka senare ringde de och hade satt in poängen och bad om ursäkt för dröjsmålet.

Du började bra men sen föll du nog. Att behöva kontakta kundtjänst = det fungerar inte som det ska.

Jag har inte haft annat än strul med detta kort. Efter 5 månader har jag fått ordning på mitt kort men håller fortfarande på med hustruns kort. På detta har inga poäng för köp eller extra poäng för anskaffning av kort gått in. Själv har jag slutat att använda mitt. Tyvärr får det bli Amex även detta år, trots osäkerheten att hitta någon bonusresa för 2-4-1.

Du slutade använda kortet efter det att du fått det att fungera ;)

Du slutade använda kortet efter det att du fått det att fungera ;)

Ja jag inser att jag troligtvis inte hinner upp i 200 kkr under året. Då jag har gjort ett antal stora inköp på mitt Amex får inga problem med att komma upp i 150 kkr på det kortet. Hade varit bättre om Amex behållit tidigare gränser på inköp för 100 kkr resp 200 kkr, då hade det kanske varit lättare att få ut 2-4-1 resor på långlijnerna.

Trodde i min enfald att mitt kort nu fungerande tillsammans med min BAEC-profil. Jag hade fel.

Har nu en personlig kontakt på Entercard som lovar mig kompensation efter kompensation. Den 10 april hoppas de att allt ska vara klart. HAr inte fått in konsumtionspoäng sedan årsskiftet...

Trodde i min enfald att mitt kort nu fungerande tillsammans med min BAEC-profil. Jag hade fel.

Har nu en personlig kontakt på Entercard som lovar mig kompensation efter kompensation. Den 10 april hoppas de att allt ska vara klart. HAr inte fått in konsumtionspoäng sedan årsskiftet...

Välkommen till BA & Entercard där ingenting fungerar och det är precis som det ska vara ;)

Är i precis samma situation, nu (för två veckor sen) har poängen kommit in, dock har jag inte sett röken av den kompensationen de pratade om (2000 poäng + möjligtvis 3000 till eftersom det tagit ett halvår och jag varit prio ett sedan januari).

Jag tackar Entercardgudarna för att jag inte har några problem alls längre och när jag skaffade kortet funkade allt finfint också. Det var en period där milesen inte kom in som de skulle, men efter ett meddelande om detta så rasslade det till ett par veckor senare och sedan dess funkar allt. Men det verkar som att jag är undantaget som bekräftar regeln.

Toppen