Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åker GOT-CPH-ORD i början av april t/r och har - som vanligt - kört en förfrågan om uppgradering via Optiontown på segmenten CPH-ORD och tillbaka. Funderar på att gardera med att även försöka uppgradera med poäng i förväg. Någon som har gjort det?

Finns det några risker med detta - tänker t.ex. på att uppgraderingarna "krockar" i reservationssystemet så att ingen går igenom, eller att båda går igenom så att både poäng och pengar ryker?

Åker GOT-CPH-ORD i början av april t/r och har - som vanligt - kört en förfrågan om uppgradering via Optiontown på segmenten CPH-ORD och tillbaka. Funderar på att gardera med att även försöka uppgradera med poäng i förväg. Någon som har gjort det?

Finns det några risker med detta - tänker t.ex. på att uppgraderingarna "krockar" i reservationssystemet så att ingen går igenom, eller att båda går igenom så att både poäng och pengar ryker?

Här finns en ganska lång tråd om att uppgradera med poäng i förväg http://www.businessclass.se/sas-eur...deringar-pa-interkontinentala-flygningar.html

Har Optiontown inne på SK973 till BKK på onsdag (osannolikt låg beläggning) och SK998 från PVG på söndag (rätt hög beläggning i M). Jag hoppas att någon vill mig väl och skonar mig från 24A och 44A (!!!).

Blev tyvärr ingen uppgradering på ut resan :-( Nästa helt fullt i biz å eco x, dåligt för oss men bra för Sas.
Begärt uppgradering till både biz å eco x på hem resan, hoppas d går bättre.

Nyss hemkommen från Phuket med lysande resultat på OT, det blev uppgradering till C för hela familjen på tillbakavägen från BKK till CPH... :eek:
Besökte loungen på BKK och där somnade barnen, väckte dom en halv timme senare för ombordstigning. Gissa om frun och barnen blev glada när dom märkte att det var C på hemresan, hade ej berättat detta... ;)

Har Optiontown inne på SK973 till BKK på onsdag (osannolikt låg beläggning) och SK998 från PVG på söndag (rätt hög beläggning i M). Jag hoppas att någon vill mig väl och skonar mig från 24A och 44A (!!!).

Min karma är tydligen under all kritik. Ingen uppgradering via Optiontown imorgon till BKK, föga förvånande då beläggningen ser ut som följer:

A0 C9 D9 J0 Z0 R0 Y9 S0 B0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U0 K9 L0 T0 G9 N9

Sätet bredvid mig i apkabinen ser lustigt nog blockerat ut på Expertflyer. Dagsformen får avgöra om jag uppgraderar vid gate.

Nu blev det uppgradering med poäng vid gate igår, alldeles utmärkt.

Och mail från SAS med uppgradering till C genom Optiontown på söndag, SK998 PVG-CPH. Den flighten ser väldigt bokad ut i ekonomi.

2/3 för min del nu.

Grattis! Lyckades du alltså uppgradera vid gate efter att Optiontown inte fungerade, eller du provade inte på den?

edit: Svarar själv på den: ja :)

Grattis! Lyckades du alltså uppgradera vid gate efter att Optiontown inte fungerade, eller du provade inte på den?

edit: Svarar själv på den: ja :)

Ja, och jag var inte direkt ensam. Åtminstone fyra personer före mig i kön vid gate uppgraderade till C. Men en typisk flight då SAS hellre tar poäng än Optiontown, kan inte ha varit mer än halvfullt i ekonomi.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen