Senaste nytt

Rösta på! Vilka är världens bästa flygplatser?

3p IAD (där kom den amerikanska)
2p ZRH
1p CMB

IAD i Washington DC är den vackraste flygplats jag sett. Clutter-free. Genomtänkt arkitektur. Byggd 1961 och inte belamrad med konstiga utväxter.
Zürich är en plats där allt funkar.
Colombo är ful - men extremt vänlig :)

Ingat månlandarbilar den här gången.
Men cleana byggnader, snygga tåg under marken. Och den enda amerikanska flygplats där securityavdelningen inte verkar inklämd där man råkade hitta plats.
Tog Max 10 min från incheckning till lounge. Mest ostressade flygplats jag varit på. Massor av internationella avgångar men ingen domestic hub, så man slipper 90% av folkmassorna.
LH loungen Max 100 m från SAS gaten.
Funderar på att ta IAD nästa gång till NY. Ta amtrak till Penn station och slippa Transfer fr Newark...

3p SIN - Changi är helt enkelt utan konkurrens (t o m en resvan Carl Bildt har sagt detta)
2p ZHR - Som ett NK i ingemansland (Loungerna är prisbelönta)
1p OSL - En av få flygplatser där man känner att vart man kommit. Till vår fjällhöga Nord. Extra poäng för minimal reklam i hallarna.

Måste rangordna enl nedan

ZRH 3P
DMK 2P har alltid gillat Don Muang, var på plattan i torsdags helt rätt för en nörd som jag DC10, tri star, A300, 747-200 mm mm

CAI1P

Last edited:
Framförallt är det oerhört intressant att se dessa skräckflygplatser få poäng i denna omröstning.

IAD är för mig topp 5 på de sämsta flygplatserna jag varit på, av de flygplatserna i USA så är det väl egentligen bara JFK som är sämre.
CAI , Kairo???? Ge mig den minsta anleding till att ens fundera på att vistas på denna flygplats?

Framförallt är det oerhört intressant att se dessa skräckflygplatser få poäng i denna omröstning.

IAD är för mig topp 5 på de sämsta flygplatserna jag varit på, av de flygplatserna i USA så är det väl egentligen bara JFK som är sämre.
CAI , Kairo???? Ge mig den minsta anleding till att ens fundera på att vistas på denna flygplats?

Finns ingen anledning att vistas i Kairo, men eftersom jobbet tar mig dit ibland, är flygplatsen trevlig, snabb, ren snygg etc.....

Jag gav höga poäng till DUS men ser inte den någonannanstans. Jag undrar om det är för att den int eär välbesökt eller för att folk inte gillar den.

Toppen