Senaste nytt

SJ Prio Black Mileage Run fram till sista April

Om man inte får poäng för mina sträckor som kvarstår, så borde man kunna vägra betala fakturan från kontokortet, leverantören har ju inte levererat det vi beställt.

Får kontakta Prio kundeservice på måndag och fråga. Poängen har ju trillat in direkt efter avgång, men det kan ju ta upp till två dagar enligt infon på hemsidan.

Kan ju meddela att jag kom in i Loungen på Stockholm C helt utan bokad biljett ;) Personalen öppnade dörren innan jag hann dra kortet (då dom såg de svarta kortet)

Lätt utbud av kex och rån med ost idag o skorpor finns! Ville bara pröva att gå in, bara för man kan o hade vägarna förbi ;)

That's it! På morgonen serveras lättare frukost bestående av müsli, yoghurt, knäckebröd, kaffe och smoothie. På fredagar serveras även ostbricka på eftermiddagen och framåt. Ingen alkohol, ingen läsk. Bara kaffe, vatten och saftliknande juice.

Det stämmer! Idag var de ganska tjockt med folk också i loungen :) Vet dock att dom faktiskt brukar ha lite annat också ibland mjuktbröd men men :(

EDIT: Alla kanske skall skriva lite feedback till SJ om att man tycker utbudet är tråkigt i Loungen ;) Om alla gör de så kanske något händer!!!

Last edited:
Frågan är om det nu finns något enkelt sätt att skrapa ihop de ytterligare 3800 poängen som är kvar till Svart. Känns ju lite bittert nu...

Frågan är om det nu finns något enkelt sätt att skrapa ihop de ytterligare 3800 poängen som är kvar till Svart. Känns ju lite bittert nu...

Beror väl på när du måste ha dem. Själv missade jag med 1500 p och min brytpunkt i slutet av maj.Fram tills dess ska jag till Gbg ett par gånger så jag löser vanliga biljetter nu i stället för det regionala på pendlarkortet som gäller 24 h. Måste du göra resor lite nu och då, så kan ska det inte vara några problem. Sedan får man väl själv bedöma vad det är värt. För min del handlar det om en tusenlapp nu för att nå svart. Jag gör väl ca 25-30 enkelresor Skövde-Gbg/Sthlm per år. Så fritt Internet på de flesta resorna + att jag åtminstone vid hälften av tillfällena kan nyttja loungen och sitta där och "pyssla" lite en halvtimme gör det klart värt för mig att se till att komma upp i svart. Men reser du inte så mycket med tåg tycker jag inte att det är värt 3 800 kr. Då är det bättre att köpa miles för pengarna:D

Toppen