Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Du ställer nog högre krav på dina mugghållare än vad jag gör ;) Men jag ska försöka tänka på det här sen och se om även jag stör mig på detta. Men den har mugghållare för två muggar, det vet jag.

Var hårfint att jag hamnade i en ML då dem kunde erbjuda temperaturreglerade mugghållare :)
Men jag är inte ensam. Min säljare berättade att han fick en till kund som hade korrekt utformade mugghållare högt på önskelistan och faktiskt valde bort Audi p g a detta

Undrar varför ingen skriver om sin Skoda Octavia här? Bara MB, Audi, BMW (som jag).. Det finns väl billiga tjänstebilar också.. Ekonomiska tjänstebilar...

Ptja. Köper man billiga bilar bara för att ha ett transportmedel, så är sannolikheten stor att man inte är så intresserad av bilar överhuvudtaget. Och då lär man inte sitta och dryfta sina bilval på nätforum. Bara en teori...

Undrar varför ingen skriver om sin Skoda Octavia här? Bara MB, Audi, BMW (som jag).. Det finns väl billiga tjänstebilar också.. Ekonomiska tjänstebilar...

Jag har precis beställt en Ford Mondeo till, har en 2009 årsmodell idag, trots att det är en utgående modell är den faceliftad mot den jag har idag, har specat upp en business x version (googla för info) i ink blue med drag, mörktonade rutor och parkeringsvärmare, lilla dieselmotorn som drar 0.43 milen med dragvikt på 1600 kg på b-kort. Octavian kommer i en ny fin version men blir dyrare. Jag har prutat som vansinnig på Forden och den kostar totalt 238000 ink moms. Förmånsvärdet blir runt 2700 kr efter avdrag för omfattande körning.

Ptja. Köper man billiga bilar bara för att ha ett transportmedel, så är sannolikheten stor att man inte är så intresserad av bilar överhuvudtaget. Och då lär man inte sitta och dryfta sina bilval på nätforum. Bara en teori...

Jag är väldigt intresserad, och innan jag valde Ford igen provkörde jag det mesta av intresse, Volvo, Merca, BMW, VW, Skoda, Hyundai, Mazda, detta är mest bil för pengarna för mig, mindre förmånsvärde, glad arbetsgivare som gärna lägger mer i lönekuvert. Kan inte påstå att någon skulle vara mindre intresserad bara för att man har annan budget eller prioritering.

Jo, det kanske var en dålig teori. Det finns ju trots allt gott om nätforum även för billigare bilmärken. Kan det istället vara så att den typiske besökaren på BC är såpass välbärgad att det främst är premiummärkena som är aktuella?

Jo, det kanske var en dålig teori. Det finns ju trots allt gott om nätforum även för billigare bilmärken. Kan det istället vara så att den typiske besökaren på BC är såpass välbärgad att det främst är premiummärkena som är aktuella?

Kanske, men jag har hellre högre lön än en stjärna i grillen. Jag jobbar för ett stort brittiskt företag med över 6000 anställda globalt, hos oss kör alla i UK Golfar tex.

Kanske, men jag har hellre högre lön än en stjärna i grillen. Jag jobbar för ett stort brittiskt företag med över 6000 anställda globalt, hos oss kör alla i UK Golfar tex.

Fast då är vi tillbaks till min ursprungsteori. Jag menar att om man har ett genuint bilintresse och man har gott om pengar, då kör man väl en riktigt trevlig bil, eller?

Vad gäller UK så fäster väl deras tjänstebilsregler väldigt stor vikt vid utsläpp, va? Kan ju vara en delförklaring.

Fast då är vi tillbaks till min ursprungsteori. Jag menar att om man har ett genuint bilintresse och man har gott om pengar, då kör man väl en riktigt trevlig bil, eller?

Vad gäller UK så fäster väl deras tjänstebilsregler väldigt stor vikt vid utsläpp, va? Kan ju vara en delförklaring.

Gällnde UK ja, men alla tillverkare har modeller som fungerar, jag anser mig ha ett genuint bilintresse, god ekonomi men Ford Mondeo är en riktigt trevlig bil, jag får välja BMW 5-serie om jag vill, men det är inte en så mycket bättre bil att det för mig motiverar den ökade kostnaden i förmånsvärde. Hur många som får välja BMW, Audi provkör ens Peugeot, Ford eller tex Hyundai? i40 är en fantastisk bil men med riktigt kasst helljus? Skillnaden mellan vanliga och sk lyxmärken blir mindre och mindre.

Och jag håller inte riktigt med. Jag ser mig som medveten i mina bilval. Jag har haft två VW Passat på raken nu. Jag har även provkört allt från Mazda till premiummärkena (nya Mazda 6 var trevlig men föll på utrymmena). Man får väldigt mycket bil för pengarna i mellanklassen just nu, det håller jag med om, men det behöver inte betyda att skillnaden minskar. Både A6 och 5-serien är helt absurt kompetenta bilar. Bekvämare och lyxigare än vad de dyraste lyxbilarna var för bara några år sen, och fantastiska att köra.

Med det sagt så tycker jag absolut inte att det bara ska diskuteras premiummärken här. Jag diskuterar gärna bilar av alla de slag :)

Toppen