Senaste nytt

Jämförelse av inköpskostnad av poäng från olika bonusprogram

Det är några milesnivåer i matrisen som jag inte kan få ihop med de nivåer som anges på Lifemiles web.

När jag går in i tråden i BC forumet på Lifemiles, så finns det en länk till en *A awardchart. Flera nivåer som står där stämmer inte med matrisen. T.ex. Europa - Middle East som kostar 90 000miles ToR. I Din matris så anges 170 000 miles. Jag tror även att North America skiljer sig från Matrisen.

Jag håller förvisso på att sätta mig in i Lifemiles programmet men vad är det jag utläser fel?

Om du kollar ordenligt så kommer du se att LifeMiles även har en osymetriskt award chart. Alltså Zon A till Zon B != Zon B till Zon A.

Feature!

Jag är tyvärr inte med på hur du menar. Just nu är jag inloggad på Lifemiles och har sökt FRA-DXB ToR i First med LH. Availability finns! Pris: 100 000miles.

Om du kollar ordenligt så kommer du se att LifeMiles även har en osymetriskt award chart. Alltså Zon A till Zon B != Zon B till Zon A.
Om jag kommer ihåg rätt, även SAS EuroBonus hade det olika poängnivåer mellan Nordamerika och Skandinavien beroende på vilket håll man flög.

Bloggen One Mile at a Time säger att det är rea på United fram tills midnatt (United offering up to a 40% bonus on the purchase of MileagePlus miles through Thursday, March 14 - One Mile at a Time). Jag reggade mig nu precis men jag hittar inte erbjudandet. Måste man likt LifeMiles ha varit medlem ett tag för att kunna ta del av erbjudandet, någon som vet?

MileagePlus accounts less than 10 days old may not purchase or receive purchased miles.
http://www.ualmiles.com/PM_OrderAgreement.jsp

Det kostar lika mycket att köpa 50000 poäng som 40000 i och med att extra rabatt börjar gälla från 50000 poäng. Jag behövde egentligen bara 40000 men det är ju uppenbarligen meningslöst.

I och med att jag bara fick 75% av US senast så verkar UA ge mig minst lika bra värde, särskilt genom enkelresor och onlinebokning. Hong Kong - Peking via Singapore känns ok...

Just precis.
Om du vill åka till Lufthansa First Class Terminal nu på helgen så är United's Europa-Mellanöstern award i First class för 40.000 UA miles per enkelresa är inte dåligt. För omväxlings skull kan man åka Lufthansa First till Dubai och Norwegian hem. :p

Detta är jag intresserad av. Jag har 65 000 UA miles och skulle vilja åka till Muscat i höst med frugan enkelresa LH F (finns billiga enkelresor med turkish tillbaka har jag sett). Funderar på antingen LH F eller Thai first Tokyo-Bangkok. Men LH F är väl bra mycket bättre eftersom man då får tillgång till FCT i Frankfurt?! Har provat Thai i C och det var sådär tycker jag (framförallt maten).

Får man kaviar och JW blue label på LH F till mellanöstern? Delas pyjamas ut trots att det är en dagflygning?

Ett dilemma vore ju om jag tar ledigt från jobbet, bokar hotell i Muscat och bokar flyg MCT-ARN med Turkish och sen när jag 14 dagar före resan ska boka ARN-MCT så finns det inga platser i LH F. :eek:.

Får man kaviar och JW blue label på LH F till mellanöstern? Delas pyjamas ut trots att det är en dagflygning?.

Ja till kaviar och JW, nej till pyjamas. Du ser på LH får man "dagtröja" utan brallor och pyjamas på nattresor :) I mars förra året fick en lite mer casual ljusblå Van Laack på dagsresan till IAD. Men min absoluta favorit var den mörkblå tröjan jag fick på FRA-JFK i augusti. Den var så snygg att den har jag använt hela vintern ovanpå skjortor.

Den ljusblå:
Lufthansa First Class Polo Shirt Van Laack s M L XL XXL | eBay

Den mörkblå:
Van Laack Lufthansa First Class Long Sleeve Contrast Polo Shirt L Large | eBay

Last edited:
Toppen