Senaste nytt

Jämförelse av inköpskostnad av poäng från olika bonusprogram

Väldigt synd att Amex 2-4-1 inte funkar här eller ska man försöka sig på en AgentRoulette :D

Det går ju knappt att få två platser på SAS med vanlig Eurobonus när det gäller långlinjerna. Med tanke på den begränsade tillgång det är på bonusplatser tycker jag att de priser ni pratar om på tråden är höga. Då betalar jag hellre några tusen mer och får en bekräftad bokning med dagar jag vet att jag an åka på. Jag har massor av poäng på *A och One Word men det är nästan omöjligt att använda dom vid de tillfällen jag behöver nyttja dom. Att nyttja Amex 2-4-1 har jag inte lyckats med de senaste åren på någon långlinje. Har i ett halvår försökt mig på SFO, inte en plats, förutom någon ströplats i ekonomi, vilket jag vägrar åka i till SFO om det så är gratis.

Det går ju knappt att få två platser på SAS med vanlig Eurobonus när det gäller långlinjerna. Med tanke på den begränsade tillgång det är på bonusplatser tycker jag att de priser ni pratar om på tråden är höga. Då betalar jag hellre några tusen mer och får en bekräftad bokning med dagar jag vet att jag an åka på. Jag har massor av poäng på *A och One Word men det är nästan omöjligt att använda dom vid de tillfällen jag behöver nyttja dom. Att nyttja Amex 2-4-1 har jag inte lyckats med de senaste åren på någon långlinje. Har i ett halvår försökt mig på SFO, inte en plats, förutom någon ströplats i ekonomi, vilket jag vägrar åka i till SFO om det så är gratis.

Vem pratar om 2 platser :D
Jag tänkte halvera poängkostnaden och 1 plats hittar man faktiskt, då kunde man åka NRT-CPH (LONG STOPOVER) CPH-SFO-CPH(LONG STOPOVER) CPH-NRT

Och kunde man få det för halva 140.000 :D Så hade 70.000 för den resan varit väldigt värt det.

Vem pratar om 2 platser :D
Jag tänkte halvera poängkostnaden och 1 plats hittar man faktiskt, då kunde man åka NRT-CPH (LONG STOPOVER) CPH-SFO-CPH(LONG STOPOVER) CPH-NRT

Och kunde man få det för halva 140.000 :D Så hade 70.000 för den resan varit väldigt värt det.

Beklagar min citering av ditt svar, min kommentar var inte riktad mot dej. Det var en allmän kommentar till debatten på tråden med att köpa poäng som man sedan inte kan använda när man behöver den, då är den ju inte värd så mycket. Jag håller med dej om att det är mycket enklare om man bara vill ha en plats. Men för min del gäller det alltid två platser eftersom det nästan alltid är semesterresor det är frågan om.

Beklagar min citering av ditt svar, min kommentar var inte riktad mot dej. Det var en allmän kommentar till debatten på tråden med att köpa poäng som man sedan inte kan använda när man behöver den, då är den ju inte värd så mycket. Jag håller med dej om att det är mycket enklare om man bara vill ha en plats. Men för min del gäller det alltid två platser eftersom det nästan alltid är semesterresor det är frågan om.

Jag vet inte vilken destination du vill flyga till och under vilken period, men jag har inte haft stora problem att hitta två Business class award med Star Alliance flygbolag till Asien och även till Australien/Nya Zeeland under åren jag har haft bmi Diamond Club konto.

Därmot om man vill flyga till Karibien/Västindien med Star Alliance kan det vara svårt (speciellt med US Airways flygningar).

Synd bara att du inte kan göra en stopover i IAD, då hade jag gillat det hela. För vissa kanske det funkar att flyga via USA utan möjlighet till stopover.

Alf det är inte helt enkelt att hitta bonusplatser - det är en konstform. Men jag har inte haft så stora problem att utnyttja 241-vouchern senaste åren. SFO kan du dock glömma - SAS verkar behandla den destinationen som om det vore deras förstfödde. Fanns dock gott om Y platser när jag kollade för någon vecka sedan, men bara åt ena hållet.

Fantastiskt att du sammanställt denna matris!

En fråga: Jag har ingen erfarenhet av Lifemiles.

Vilka är Pro´s and Con´s utöver det du angett i matrisen (Kundservice, availability etc)?
Och låter Lifemiles verkligen dig boka F på LH Group (upon availability inom 14 dagar)?

Vilka är Pro´s and Con´s utöver det du angett i matrisen (Kundservice, availability etc)?

Ang. Kundservice...

US Airways Agenter (USA callcenter): Trevliga, southern accent, tror att Singapore är genvägen till AKL från MEL, och att Rarotonga (RAR) ligger i Afrika... M.V.G i Geografi helt enkelt.
LifeMiles Agenter: Dåliga på engelska och bara repeterar vad det står på datorn. Om inget kommer upp på datorn så insisterar de att flygplatsen du vill åka till inte finns.

Toppen