Senaste nytt

Samsonites garanti, inte mycket värd?

mry

Medlem
Nu pratade jag men en person på samsonite och han trodde det var som så att väskan aldrig kommit fram till Belgien utan transportföretaget som bara skickat den åter. Det här blir roligare och roligare...
 

Alx

Medlem
Vad lustigt! Jag fick exakt samma fel med ena hjulet på min Samsonite 29" spinner i lördags... Ena hjulet håller på att lossna helt från väskan. Likt dig köpte jag min i USA i höstas. Sist jag fick min Samsonite förstörd gick jag till en dealer i Midtown, som förvisso tog 30$ i någon sorts "service charge", men i alla fall konstaterade direkt att Samsonite skulle ta tillbaka den och skicka mig en ny. Två veckor senare kom det ett bud med en ny väska i av senare modell än den tidigare.

Jag tror att jag går med den senaste förstörda väskan till samma dealer. Han brydde sig inte ett skvatt i kvitton utan sa att är det bara en Samsonite så spelar det ingen roll vart jag har köpt den.
 
Last edited:

mry

Medlem
Jaha. turerna bara fortsätter här. De har skickat väskan mellan varandra i Stockholm nu och sen vet jag inte vad som hänt. De hänvisar till varandra nu så jag ger nog snart upp och inser att jag aldrig kommer ens få tillbaka min väska :(
 

kangru

Medlem
Jag skulle nog fundera på ett samtal till deras högre chefer och samtidigt skicka ett mail med en samanställning och med en länk hit. Det borde snabba på problemlösningen.
 

mry

Medlem
Igår ringde de från Strandlins och tyckte väskan legat länge hos dem nu och undrade när jag skulle hämta den...

Hon som ringde hade ingen aning utan kunde bara konstatera att den var hos dem och inte lagad. Jag ger mig sjutton på att den inte är skickad till Samsonite i Barkaby fast jag fått sms den 15/2 om att det är skickad till dit...

Jag tycker det är ganska intressant att när jag har gjort enligt garanti beviset och lämnat in den på ett serviceställe så tycker de att det är även mitt ansvar att flytta den till ett annat ställe för att en person ska kunna titta på den. När jag pratade men personen som ville titta på den var ju orsaken att han ville titta på den att de verkar ha misslyckats med att skicka väskan till Belgien som Strandlins.

Nu verkar mest strandlins och Samsonite inte vara helt överens om någonting, och det hela känns bara jobbigt... Får nog snart hyra in någon av er som är bra på att klaga för jag orkar typ inte, är bara less på dem....
 
När jag läser rubriken kan jag inte hålla med. Två gånger har Samsonite gått sönder, ett lås och ett blixtlås. Jag lämnade in väskorna på NK och på mindre än en vecka var det fixat. Håller mig numera till både Samsonite och NK pga snabb service.
 

Jonas C

Medlem
Jag tycker att Samsonites garanti har fungerat utmärkt. Har utnyttjat den vid två tillfällen, bägge gångerna rörde det sig om materialfel i tyget på två olika väskor. Det räckte med att jag tog tillbaka väskan till butiken där felet beskrevs. Därefter förde de ärendet vidare till Samsonite för bedömning huruvida en åtgärd skulle göras eller inte. Ett par dagar senare ringer butiken tillbaka och meddelar att jag antingen kan lämna tillbaka väskan mot full återbetalning eller få den direkt utbytt mot ny väska.

Jag tycker överlag att kvalitén på Samsonites väskor har varit aningen varierande, men min nuvarande B-Lite DLX trolley har än så länge inte uppvisat några tecken på fel.
 

johansch

Medlem
Lönar det sig verkligen att köpa Samsonite för 1500 till 3500 kr per väska och hålla på med sånt här bökande, istället för att köpa en asiatisk noname-väska för 200 kr varannat år när den förra billiga gått sönder?
 

Jonas C

Medlem
Lönar det sig verkligen att köpa Samsonite för 1500 till 3500 kr per väska och hålla på med sånt här bökande, istället för att köpa en asiatisk noname-väska för 200 kr varannat år när den förra billiga gått sönder?

Jag misstänker att väskor numera går efter samma princip som kläder. Du betalar inte längre för kvalitén, utan snarare för design och varumärke. Ett par H&M jeans för 200kr håller t.ex längre än ett par Nudie för 1200kr. Är man ute efter hållbarhet så tror jag nog inte att en dyr Samsonite/Rimowa kommer att tillföra något mer än en 300kr trolley från Claes Ohlson.
 
Toppen