Senaste nytt

SJ Prio Black Mileage Run fram till sista April

Testade lite att hitta andra sträckor som var billiga, men mellan t.ex. ånge och bräcke kostar billigaste biljetten med SJ 3000 hela 195 kr...

Jag behöver ju varken poäng eller nivågrundade poäng så jag vet inte riktigt varför jag ska boka resor förutom att jag får ca 50% rabatt på en tågresa med natt tåget men jag har ju inget behov av det heller... :/

Jag har den senaste månaden, sedan jag upptäckte businessclass, spenderat allt för mycket arbetstid här på sajten. För en månad sedan hade jag knappast kunnat tänka mig att jag skulle tycka det var en toppenidé att boka ett par dussin tågbiljetter för att få poäng på priokortet. Nu "pendlar" jag plötsligt dagligen mellan Säter - Borlänge och sitter och frenetiskt uppdaterar mitt poängsaldo på SJ.se. Tack för en härlig sajt ;)

Jag måste bara instämma med senaste inlägg. Det här har för tillfället blivit en hobby för mig! Roligt och ibland lönsamt. Misstänker dock att det blir som när jag började prova vin, på sikt dyrt, har nu vinkällare och misstänker att jag snart kommer att ha svårt för att inte åtminstone flyga i premium economy/ekonomi extra!

Se där ja! Efter 12000 poäng blev jag Grå!

Last edited:
Så här ser "kommande bokningar" ut för mig. Inte illa för någon som öppnade sitt SJ Prio konto för två timmar sedan :)
Skärmavbild 2013-03-13 kl. 15.22.48.jpg

Jag har den senaste månaden, sedan jag upptäckte businessclass, spenderat allt för mycket arbetstid här på sajten. För en månad sedan hade jag knappast kunnat tänka mig att jag skulle tycka det var en toppenidé att boka ett par dussin tågbiljetter för att få poäng på priokortet. Nu "pendlar" jag plötsligt dagligen mellan Säter - Borlänge och sitter och frenetiskt uppdaterar mitt poängsaldo på SJ.se. Tack för en härlig sajt ;)

Vi tenderar att ha den effekten på folk...

Så här ser "kommande bokningar" ut för mig. Inte illa för någon som öppnade sitt SJ Prio konto för två timmar sedan :)
Visa bifogad bild 14461

Snyggt jobbat. Jag lärde mig iaf att man kan boka flera biljetter innan man betalar. Dvs när man bokat en biljett, går det utmärkt att boka en till innan man går till kassan. Har aldrig tänkt på att SJ har den funktionen tidigare.

Jag lärde mig iaf att man kan boka flera biljetter innan man betalar. Dvs när man bokat en biljett, går det utmärkt att boka en till innan man går till kassan. Har aldrig tänkt på att SJ har den funktionen tidigare.

Du kan också spara en rutt som "favoritresa" om det skulle vara så att du råkar boka Säter - Borlänge med varje vändande snabbtåg som exempel :D

Mina favoritresor (kräver att du är inloggad på SJ.se)

Ja, men jag fick inte till favoritresan med studentrabatt och kundkort. Så då fick det bli att skriva istället.

Insåg lite för sent att jag redan hade nästan 4k poäng också, så jag hade nog klarat mig på 20 resor, men det är ju billigt med 49kr för 1045 poäng...

Några tips till er som ännu inte bokat:

1. Börja morgonen i Säter, första snabbtåget går 07:55 (se tabell nedan)

2. Boka flera biljetter (jag gjorde åtta åt gången) per betalning. Boka med SAS Amex så får du Eurobonus för att köpa SJ Prio.

3. Boka t/r men "saxa" biljetterna så slipper du krångla med att hitta tåg som inte går samtidigt. Du kan inte boka en retur innan du kommit fram. Boka utresa dag 1 och hemresa dag 2 så blir det inget krångel. Såvitt jag kan se är det inga problem att ha två resor som pågår samtidigt men det kanske någon annan vet mer om i tråden?

4. Tidtabell SJ snabbtåg vardagar:

Säter-BorlängeBorlänge-Säter
07:55-08:1509:55-10:10
08:55-09:0911:57-12:12
09:50-10:1013:57-14:12
13:48-14:1017:51-18:06
15:50-16:0819:53-20:12
17:50-18:09

Det där verkar extremt krångligt Martin. Dessutom tyckte jag alltid returen var dyrare, så jag löste den med annat färdsätt.

Toppen