Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Enligt tabellen så är North Asia(7) 40k i F (30 i C) och South & Central Asia(8) 40k i F (30 i C)

7) China, Hong Kong, Japan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Macau, Mongolia, South Korea, Taiwan, Tajikistan, Turkmenistan, and Uzbekistan
8) Afghanistan, Bangladesh, Brunei, Cambodia, Chagos, India, Indonesia, Laos, Malaysia, Maldives, Myanmar, Nepal, Pakistan, Philippines, Singapore, Sri Lanka, Thailand, and Vietnam

Så om man bokar en "North" i C och F i "S&C" så har man 16 Segment i Asien
och det enda man behöver hitta är en billig resa mellan zonerna (tips? på billigast beröringspunkt?)
och jmf. att betala 80k för bara "8" segment för North <-> S&C

Så om man bokar en "North" i C och F i "S&C" så har man 16 Segment i Asien
och jmf. att betala 80k för bara "8" segment för North <-> S&C

Fast det går ju inte att jämföra en resa i F på 3h med en på över 9h. Långresor ger så mycket mer i upplevelse än några korta små hopp.

Fast det går ju inte att jämföra en resa i F på 3h med en på över 9h. Långresor ger så mycket mer i upplevelse än några korta små hopp.

Givetvis siktar man på longhaul men det finns en upplevelse som t.ex. The Private Room som man kan testa på detta sätt plus att "kuska runt" i F är inte så plågsamt.

Jag har en kommande resa som innehålla alla 3 klasser (O/I/X) eftersom det inte fanns ava i O/I på alla sträckor.
Nu finns det AVA i I och jag vill uppgradera mig, men agenten påstår att hen först måste avboka alla resans leggs och sedan boka om (en enkel uppgradering på ett enskilt legg går inte).
Eftersom det idag inte finns AVA på alla legg i resan är jag orolig för att resans alla leggs inte kan ombokas.
Hur ska jag göra?
Om en ny agent påstår att uppgradering av enskilt legg går, ska jag chansa eller är risken för stor för att hela resan kommer att avbokas?

Toppen