Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Fast brukar inte postförskott generera en ytterligare kostnad just för att det är postförskott?

Beror kanske varifrån man handlar dock...?

Edit: fingret var snabbare än hjärnan, så klart är det också beroende på hur mycket/lite det man köper på postförskott är. Avgiften i förhållande till "poängvinsten"... ;-)

Precis, den här gången var det värt det :eek:)

I år kommer mitt mål vara att komma upp i guldstatus för att få utökade poängvinster och fördelar, men nästa "poängår" blir det 150kkr! Men åter till spörsmålet om CSN, är kravet att jag bor utomlands eller har någon annan hittat ett sätt att gå runt detta?

I år kommer mitt mål vara att komma upp i guldstatus för att få utökade poängvinster och fördelar, men nästa "poängår" blir det 150kkr!

Välkommen hit, och tänk på att extrapoängen inte är nivågrundade bara...

Men åter till spörsmålet om CSN, är kravet att jag bor utomlands eller har någon annan hittat ett sätt att gå runt detta?

Bor man utromlands anmäler man en tillfällig adress på CSN när man loggat in på csn.se helt enkelt. När man anmält adressen kan man betala med MC/VISA direkt på hemsidan så länge man är inloggad.

Välkommen trojanhorse011

Billhop.se kan du betala till CSN med ditt kreditkort, bara du är folkbokförd i Sverige och har ett svenskt kreditkort.

Mvh

Nu har det stått stilla här ett tag, är det någon som fått fram mer info? Jag har med stort intresse läst hela tråden under dagen och konstaterat att ingen änsålänge tar AE, och att man ej kan betala sin skuld till CSN utan utländsk adress.

Note: Jag betalade ett postförskott på ICA förra veckan och fick poäng rakt in på mitt EB konto utan problem.

Är för övrigt ny på sidan, verkar vara en guldklimp! :)

För den som inte läste mellan raderna, CSN gör inte någon koll att du bor utomlands och knappen att betala med kort dyker upp direkt när man fyllt i en tillfällig adress...

Enda fördelen Billhop.se har jämfört med betalo.se är att dom tar Diners. Annars ser jag ingen anledning till att använda dom, då det kostar betydligt mer.

Ajdå, det gick ju tyvärr inte som jag hade tänkt mig. Hade för ett kort ögonblick en vision om att betala in ~200000 kr nu på studs med kortet, men det var ju bara beloppen som är med i årets betalningsplan som kan betalas in med kort:

Om du har ett kredit-, betal- eller kontokort som är kopplat till Visa eller Mastercard, kan du betala till CSN med tjänsten Betala med kort. För att du ska kunna använda tjänsten, måste din utländska adress vara registrerad hos oss. Tjänsten hittar du i Mina sidor under Mina betalningar på sidan Vad ska jag betala under året?

Du kan bara betala de belopp som finns i din betalningsplan. Vill du göra extra inbetalningar utöver de belopp som finns i din betalningsplan, måste du först kontakta CSN.

Ajdå, det gick ju tyvärr inte som jag hade tänkt mig. Hade för ett kort ögonblick en vision om att betala in ~200000 kr nu på studs med kortet, men det var ju bara beloppen som är med i årets betalningsplan som kan betalas in med kort:

Om du har ett kredit-, betal- eller kontokort som är kopplat till Visa eller Mastercard, kan du betala till CSN med tjänsten Betala med kort. För att du ska kunna använda tjänsten, måste din utländska adress vara registrerad hos oss. Tjänsten hittar du i Mina sidor under Mina betalningar på sidan Vad ska jag betala under året?

Du kan bara betala de belopp som finns i din betalningsplan. Vill du göra extra inbetalningar utöver de belopp som finns i din betalningsplan, måste du först kontakta CSN.

Det är nog dock inte värre än att du ringer CSN och säger att du har möjlighet att göra inbetalningen så drar dom upp en ny inbetalningsplan för dig.

Toppen