BusinessClass.se HQ Roseliuska bostaden 13.30
Eftermiddagen började med ett meddelade till "bjornstrom" där jag berättade att jag hade planer på att ge mig ut och flyga imorgon. Därför kunde jag på samma gång agera flygande kurir och lägga ut lite BusinessClass.se taggar runt om i Skandinavien. Mitt mål just nu är att enbart samla antalet SAS flygningar och därför bryr jag mig inte var jag hamnar. Det uppstod en kul diskussion mellan mig och Bjornstrom.
Bjornstrom: Vart ska du?
FlyingSmiling: Du bestämmer vart jag ska! Men imorgon funderar på en tur till Oslo.
Bjornstrom: Har en stor förpackning med taggar som ska till Arlanda och en mindre till Köpenhamn.
FlyingSmiling: Då åker jag till Köpenhamn, men kan ta Oslo i helgen!
Jag fick lastningen med BusinessClass.se taggar "palmen och stewigriffin hade rätt" som skulle leveras ut till ARN och CPH. Tackar Bjornstrom för träffen och beger mig ner för Styrmansgatan för att hoppa på Spårvagnen mot Centralen. Det är då jag kommer på idén att varför inte åka nu direkt och leverera? Går in på sas.se och tittar på flyg ARN-CPH - allt i fullbokat ifall jag inte vill åka sent ikväll. Börjar med att kolla på biljetter via OSL, GOT och HEL, men det blir för kort om tid. Men så plötsligt kom jag på att jag kan ta mig ner till CPH via MMX, för det finns biljetter hem direkt till ARN från CPH på kvällen. 25 minuter efter att jag lämnat BusinessClass.se HQ är allt bokat och jag sätter kursen direkt mot Arlanda efter ett kort besök hemma för att hämta iPhone-laddare och datorväska.
SAS EuroBonus Lounge Arlanda / Stockholm-Arlanda - Malmö Sturup - Malmö C - Köpenhamn Kastrup
Det blev ett snabbt besök i SAS EuroBonus Lounge i terminal 4 innan det var dags att boarda LN-RPW med avgång 16.10
Till min besvikelse hamnade jag på 06E (precis efter gardinen) och det var då jag insåg att detta var ett fakiruppdrag och inte kurir

Flygningen ner till Malmö var väldigt otroligt turbulent och jag måste erkänna att jag är inte rädd för att flyga men turbulens är någonting som jag har otrolig respekt för!
Landning skedde enligt tidtabell i ett dimmigt Skåne och klockan 17.13 deboardade jag LN-RPW för att sätta högsta möjliga fart mot Köpenhamn. 17.20 satt jag på Flygbussen mot Malmö C och exakt en timme senare satt jag på Öresundståget mot Danmark och Kastrup. När jag svischade över Öresundsbron slog tanken mig att vem gör en sådan här resa egentligen? På något sätt kändes det som att jag var där men ändå inte där!

17.33 klev jag av på Kastrup Lufthavn och kände mig otroligt stolt över att ha tagit mig från Sturup till Kastrup på 1 timme och 20 minuter, trots en kvarts väntan på Malmö C.
Köpenhamn-Kastrup / Scandinavian Lounge CPH / Stockholm-Arlanda / Scandinavian Lounge ARN
Fick pröva den nya SAS fast-tracken i CPH och måste säga att den är väldigt bra utformad. Precis innan jag skulle visa mitt guldkort blev två affärsmän nekade att använda fast-track securityn på grund att de åkte i Ekonomi med Senator status. Ordinarie väntetid i vanliga säkerhetskontrollen låg på 13 minuter men jag kom igenom på 3 minuter.

Svängde vänster direkt efter fast-tracken och kom in till CPH Loungen där jag levererade den första lasten med taggar. Passade även på att ta en lätt middag och kolla igenom lite mail samt jobba lite. Sedan blev det boarding på nya LN-RGB som skulle ta mig hem till Stockholm klockan 20.10
Flygningen hem var betydligt lugnare och med fullsatt flygmaskin landade vi punktligt på Arlanda och innan jag hoppade på Flygbussen Stockholm C lämnade jag in den sista stora lasten med taggar till SAS Scandinavian Lounge. Mission Completed!
Tack för att ni följde med! Imorgon hade jag tänkte jag publicera mitt resereportage "Unleash Frankfurt" För övrigt så gör jag den 9 April min 100:e flygning med endast SAS metall på exakt ett år - då kan ni förvänta er ännu ett reportage!