Senaste nytt

Singapore Airlines Business class Köpenhamn-Singapore?

Fredrik

Medlem
Jag har två segment med SQ i Business bokade, båda med 777-200ER men seatmapen ser olika ut. Båda har dock 2+2+2. Ett av segmenten är 11,5h:

Jag blir inte riktigt klok på vilken typ av stol det är. Seatguru listar den som flatbed (ej lie-flat). Har de en sådan stol i 2+2+2-konfiguration?
Extrainfo för att koda av kabinkonfigurationen: Det korta segmentet har enbart två mittstolar på första raden (rad 11). Det långa segmentet har 2+2+2 på första raden (rad 11).

Jag tror du får svar på den här länken. Det korta segmentet verkar ha regional C medan det långa har spacebed.

SQTalk - View Single Post - Comprehensive Guide to the plane and seat types on your SQ flight
 

Dr. Miles

Expert
First upgraded B777-200ER aircraft launched to Amsterdam

Singapore Airlines skrev:
First upgraded B777-200ER aircraft launched to Amsterdam


13 January 2013 – The first of Singapore Airlines’ refitted Boeing 777-200ER aircraft flew from Singapore to Amsterdam today, drawing a warm reception from customers. At an arrival welcome event held at Amsterdam’s Schiphol Airport on 14 Jan, trade press corporate customers and agents alike gave a thumbs-up to the refitted cabin products.

In Business Class, the richly upholstered leather seat reclines up to 125 degrees and unfolds into a 76-inch full-flat bed, providing greater space and comfort. Also featured on the Airline’s Airbus A340-500, A380-800 and B777-300ER fleets, the forward-facing, four-abreast 1-2-1 configuration offers all customers direct access to the aisle. The award-winning KrisWorld in-flight entertainment system features a 15.4-inch LCD monitor and an extensive selection of audio and video programmes.

In Economy Class, personal LCD monitors have also been upgraded to 9 inches from 6.5 inches. Seat covers, designed by Givenchy, are featured in soothing colours as well as richer and softer fabrics, similar to those found on Singapore Airlines’ A380s and B777-300ERs.

To be extended to a further nine B777-200ER aircraft, the cost of this cabin upgrade programme is valued at nearly SGD$95 million.

Upgraded B777-200ERs will be deployed to more destinations in Europe and to points in India, South Africa, Australia and New Zealand as additional aircraft are refitted.

Bangkok->Singapore på B777-200ER med refitted Business class
Singapore Airlines Business BKK-SIN_17.jpg
Singapore Airlines Business BKK-SIN_34.jpg

Singapore->Beijing på Airbus A330-300 med nya regional Business class
Singapore Airlines Business SIN-PEK_23.jpg
Singapore Airlines Business SIN-PEK_09.jpg
(Foto: Dr. Miles)

Jag tyckte att seat pitch:en på B777-200ER var längre än på A330-300 trots att det var samma stoltyp.
 

Magino

Medlem
First upgraded B777-200ER aircraft launched to Amsterdam

Jag tyckte att seat pitch:en på B777-200ER var längre än på A330-300 trots att det var samma stoltyp.

De uppgradera till och med till deras business class som blir fully flat som de bland annat har på A380n Business Class Så det blir ännu bättre och inom något år eller så kör de med denna stolen från CPH. Detta gillas, om de nu bara kunde släppa lite awards för resten av *A :)

Stolstypen som dina bilder visar har de intra Asien och några flyg till Oceanien.
 
Skandal på absolut högsta nivå! ;)
Efter en ordentlig sökning i reserapportstråden måste jag konstatera att vi saknar helt bilder på senaste C hårdvara av SQ på long-haul 777 eller A380. Inte tala nu om en rapport om upplevelsen ombord. De som finns är mer om regional flygningar eller från suites vilket intresserar mig inte ett dugg(call me back när suiterna blir ljudisolerade ;)). För min egen del i näsrmsta tiden är det bara SQ25 som är möjlig alternativ att kunna uppleva C produkten, för allt annat måste man ta sig till EWR.
Hittade följande bra videorapport http://www.youtube.com/watch?v=KKiW9HHQmh0 att mumsa på. Av brytningen döma blir inte förvånad om han finns bland våra medlemmar här.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Skandal på absolut högsta nivå! ;)
Efter en ordentlig sökning i reserapportstråden måste jag konstatera att vi saknar helt bilder på senaste C hårdvara av SQ på long-haul 777 eller A380. Inte tala nu om en rapport om upplevelsen ombord.

Foto finns ju. ;)
Singapore Airlines Business class B777-300ER_02.jpg
Singapore Airlines Business class 77W 01.jpg
Singapore Airlines Business class 77W 02.jpg
(Foto: Dr. Miles)

De som finns är mer om regional flygningar eller från suites vilket intresserar mig inte ett dugg(call me back när suiterna blir ljudisolerade ;)). .
Det är svårt att boka Business class award på Singapore Airlines B777-300ER eller Airbus A380. Det går förmodligen att boka det på enstaka flygningar mellan Singapore och Australien men jag har inte kunnat att boka sedan bmi Diamond Club lämnade Star Alliance.

Personligen upplever jag att denna stoltyp har dålig seat pitch (2,5-3 fönsteplats) och svårt att hitta bra sittläge när stolen glider framåt när man försöker att luta ner stolen.
Man drar upp handtaget bakom stolryggen för att konvertera stolen till sängläge.

IFE är som i vanlig ordning en av de bästa i flygbranschen. Det är synd att de har slutat med Super Nintendo i spelläge.
 

Yekermo

Medlem
Jag flög just SQ F på 773-300 SIN-MNL och jag måste säga att jag var lite besviken på hårdvaran. Visst, det är en otroligt snygg och stilig stol, och den är bred nog att rymma två personer, men den är hård och det finns dåligt med justeringslägen. Lite förenklat så sitter man antingen ganska upprätt eller så får man be om hjälp att göra om den till en säng. Som säng är den mycket stor och rymlig och skön att sova i. Men under dagsflygningar (som det här var) föredrar jag att kunna sitta i ett läge någonstans mitt i mellan sov och upprätt.

Hatten av till SQ för servicen, den var så klart tipp topp och fungerade helt klanderfritt. Men hårdvarumässigt tycker jag faktiskt att alla andra F-produkter jag har flugit slår detta, vilket inkluderar gamla stolarna i BA och LX F.
 
Toppen