Senaste nytt

Singapore Airlines Business class Köpenhamn-Singapore?

Fast som är betydligt sämre än SQs regionalbusiness i Asien.. :)

Det beror på vilken regional Business class stol. Gamla regional stol är absolut sämre än THAIs gamla First class stol.

Singapore Airlines gamla regional Business class stolar
Singapore Airlines Old Regional Business class 01.jpgSingapore Airlines Old Regional Business class 02.jpg

Singapore Airlines nya regional Business class stolar
Singapore Airlines_Regional Business class 01.jpg

THAIs gamla First class stolar på Boeing B747
THAI gamla First class stol på B747_1.jpg

Det är som med Thai - dom flyger sin äldsta/orenoverade produkt till Skandinavien. Vi har lägst krav / lägst betalningsvilja. Ingen slump att SAS också skär i servicen.

Nope numera flyger Thai sina normala F stolar till Scandinavien: Så det är enligt mig en kanon deal att köpa en C biljett och få F stol och om man har riktigt tur även en fanta!

Nope numera flyger Thai sina normala F stolar till Scandinavien: Så det är enligt mig en kanon deal att köpa en C biljett och få F stol och om man har riktigt tur även en fanta!
Jag skulle inte betala för THAI Business class mellan Stockholm-Bangkok då det finns uppenbar risk att det blir sista-minuten ship change till det sämre.

Nybörjare på SQ...

Jag har två segment med SQ i Business bokade, båda med 777-200ER men seatmapen ser olika ut. Båda har dock 2+2+2. Ett av segmenten är 11,5h:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag blir inte riktigt klok på vilken typ av stol det är. Seatguru listar den som flatbed (ej lie-flat). Har de en sådan stol i 2+2+2-konfiguration?
Extrainfo för att koda av kabinkonfigurationen: Det korta segmentet har enbart två mittstolar på första raden (rad 11). Det långa segmentet har 2+2+2 på första raden (rad 11).

Nybörjare på SQ...

Jag har två segment med SQ i Business bokade, båda med 777-200ER men seatmapen ser olika ut. Båda har dock 2+2+2. Ett av segmenten är 11,5h:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag blir inte riktigt klok på vilken typ av stol det är. Seatguru listar den som flatbed (ej lie-flat). Har de en sådan stol i 2+2+2-konfiguration?
Extrainfo för att koda av kabinkonfigurationen: Det korta segmentet har enbart två mittstolar på första raden (rad 11). Det långa segmentet har 2+2+2 på första raden (rad 11).
Jag flög sträckan i februari i år och då var det som du skriver 2+2+2 men inte lie-flat, hade några bilder på stolen som jag bifogar.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
När jag kikar på bilderna från flygningen kunde jag återigen konstatera att det var jäkligt bra mat och service på sträckan.

Jag flög sträckan i C CPH-SIN förra året. Då var nöjd men efter att flugit Qatar, Cathay och Emirates i C så får jag nog lägga SQ långt ner på listan. Dessutom dyrt, tror min arbetgivare betalade 45 000 till BNE!

Toppen