Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Att boka 4 personer samtidigt och använda en voucher. Det är nämligen två barn med och ganska skönt om familjen reser på samma bokning. Det var bara Sas flyg. Vet att det inte går på Skyteam awards.

Jag skulle kolla på openjaw. Hittade platser till Cancun, Mexico på sportlovet men ingen hemresa dock fanns det hem från Los Angeles. Rejäl omväg tycker vissa kanon tyckte vi med en vecka på stranden och avsluta med ett par dagar i stan (för övrigt har man ju numera inte råd med mer än ett par dagar). Bokade Delta F för poäng CUN-LAX som separat biljett men fanns även revenue till vettiga priser. Nu säger jag inte att du ska kopiera resan vi gjorde utan mer kolla efter dit/hemresor som skulle vara intressant för er att kombinera så kommer du säkert hitta något.
Vi bokade iofs. i höstas, reste nu i juli, men bokade då 4pers i C CPH-LHR-CUN (okej, via JFK-BOS också ;) ). 7dagar i CUN, sedan cashad biljett till Miami, bilade 5 dagar och hem från TPA-LHR-CPH.
Allt i C utom CPH-LHR.

SK+VS+DL+AA+VS+SK

Men VS är kanske inte "vidöppna" längre som de var i höstas?

Vi bokade iofs. i höstas, reste nu i juli, men bokade då 4pers i C CPH-LHR-CUN (okej, via JFK-BOS också ;) ). 7dagar i CUN, sedan cashad biljett till Miami, bilade 5 dagar och hem från TPA-LHR-CPH.
Allt i C utom CPH-LHR.

SK+VS+DL+AA+VS+SK

Men VS är kanske inte "vidöppna" längre som de var i höstas?
Liknande vi gjorde, bokade i höstas. 4 personer allt i Business och vi är på resande fot just nu.

Dock noll tillgång Arlanda-Paris på morgonen så fick bli omväg via Göteborg. Samtliga resor AF, förutom JFK-CUN med Delta.

Utresa: ARN-GOT-CDG-EWR/JFK-BOS-CUN
Hemresa: SFO-CDG-ARN

Bokat som Open-Jaw.

Köpt biljett mellan CUN-PDX via LAX där vi hade eCredit på Delta pga inställd resa tidigare med sjukdom. Sedan kör vi ner till SFO på ca 10 dagar.

Går absolut att hitta 4 st platser i C till USA/Karibien/Asien. Om inte tidpunkten spelar roll..
Men för oss gäller det att hitta under loven.. DÅ är det svårt, man måste vara ute i tid. Men alltid lyckats. Bokade påsken 2027 till Guadeloupe och St Martin i C för några månader sen (maj).
Exakt samma för mig. Måste vara på lovet, men kan vara på sommarlovet så det är ju ändå typ 10 veckor att spela på. Okej jag får fortsätta leta, jag kör Awardfares betaltjänst men tycker ändå det är svårt. Tidigare innan barnen åkte vi till USA ett par gånger om året på poäng i C, det var aldrig något problem att hitta med awardhacks

Är det ens möjligt att hitta BC bonus-biljetter om man är 7-8 personer? Tänker resa från, helst ARN, europa tor Vietnam ganska långt fram i vår?

Toppen