Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Då du har långt stopp i Frankfurt kommer de med 99,9% säkerhet sätta dig på nästa flight dit och inte till Göteborg.

Tänk vad som skulle hända om du hade lite möten där du måste ta och istället skickar de dig någon annan stans än vad du bokat. Det är något som flygbolagen helt enkelt undviker. Men med stor försening går det kanske vara flexibel om man pratar med dom i service center, men skulle inte räkna med det. Bokar de om dig på helt andra rutter gissar jag att AF måste stå för kostnaden helt själva dessutom.

Så är det, mest att jag kommer jaga alla öppningar för att argumentera för andra flighter eller rutter.

Hade dessutom varit lite yr angående routing och metal tidigare , rutten är i själva verket SIN-CDG-FRA-CPH--GOT, med limited release på baggage i FRA. Så ska göra ett försök att nyttja EBD förmån för att få andra tidigare flighter med SK väl i FRA. Finns nog begränsat med transfer personal som har koll där så får nog ringa supporten.

Så är det, mest att jag kommer jaga alla öppningar för att argumentera för andra flighter eller rutter.

Hade dessutom varit lite yr angående routing och metal tidigare , rutten är i själva verket SIN-CDG-FRA-CPH--GOT, med limited release på baggage i FRA. Så ska göra ett försök att nyttja EBD förmån för att få andra tidigare flighter med SK väl i FRA. Finns nog begränsat med transfer personal som har koll där så får nog ringa supporten.
EBD förmånen är att boka om samma dag på exakt samma sträckor, inte byta och åka andra vägar. I Frankfurt är det dessutom 3e part som hanterar allt, om ser är bra eller dåligt för ditt case låter jag vara osagt, men skulle inte hålla andan.

EBD förmånen är att boka om samma dag på exakt samma sträckor, inte byta och åka andra vägar. I Frankfurt är det dessutom 3e part som hanterar allt, om ser är bra eller dåligt för ditt case låter jag vara osagt, men skulle inte hålla andan.
Är det inte dessutom så att SAS enbart har en avgång från FRA per dag så det finns lixom inget att byta till?

Hur gick det?

Är det inte dessutom så att SAS enbart har en avgång från FRA per dag så det finns lixom inget att byta till?

Hur gick det?

SAS har 2 avgångar från FRA om dagen... men ej under sommaren! så det fanns inga alternativ på FRA-CPH-GOT.

Jag fick snällt hålla mig på mattan de ca 11 timmarna, kunde ej sitta i lounge heller då jag inte kunde lösa Bp online utan var tvungen att gå till disk (som inte var bemannad förrän 2h innan avgång).

Supporten igång igen… har en SAS reward i C till Chicago från Arlanda. Vill skifta nuvarande 06 flygning till Köpenhamn till senare (iof bara 07 men en timme är en timme) men där det bara finns ekonomi.
Detta är väl inga konstigheter (till avgift vad den nu är) eller är det nya riktlinjer?

När jag ringde påstod de att jag fick boka separat och boka av ARN-CPH… och därmed bli av med att det blir genomgående biljett samt 5000 poäng.

Supporten igång igen… har en SAS reward i C till Chicago från Arlanda. Vill skifta nuvarande 06 flygning till Köpenhamn till senare (iof bara 07 men en timme är en timme) men där det bara finns ekonomi.
Detta är väl inga konstigheter (till avgift vad den nu är) eller är det nya riktlinjer?

När jag ringde påstod de att jag fick boka separat och boka av ARN-CPH… och därmed bli av med att det blir genomgående biljett samt 5000 poäng.
Det borde gå att lösa tycker jag. Sen om det blir både ombokning (ta bort segment) och feeder avgift (lägg till nya i ekonomi) låter jag vara osagt. Men oavsett en agent som förespråkar separata plåtar…HUACA

Vad gäller nu för att använda voucher när man bokar för fler än 4 personer?
Jag lyckades med detta för cirka en månad sen. Men nu när jag skulle göra det igen sa två agenter att det var helt omöjligt.

Vad gäller nu för att använda voucher när man bokar för fler än 4 personer?
Jag lyckades med detta för cirka en månad sen. Men nu när jag skulle göra det igen sa två agenter att det var helt omöjligt.
Vad var omöjligt? Du ska kunna splitta bokningen så du har 2 pax per bokning och använda voucher mig veterligen.

Toppen