Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni INTE bra!

Bara som grädde på moset - jag kunde inte motstå frestelsen att uppgradera för pengar. Vi pratar alltså om en intra-eu med 7 av 16 sittplatser lediga i sittplatskartan en vecka före avgång och där uppgraderingsverktyget säger att det finns platser för uppgradering men varken verktyget eller SEN hotline (08-numret) kan få igenom en e-voucher uppgradering.

Givetvis går cash-upgrade igenom sekundsnabbt - inga "tekniska fel" där inte.
Det är ju inte bara dålig teknik, det är ju ologiskt rent affärsmässigt. Om någon är beredd att bränna 2 vouchers på kortdistans till business istället för att göra det samma på longhaul så är det väl smartare av M&M att acceptera det alla dar i veckan.

Det var ändå kul att göra testet. Och att få bekräftelse på att det var rätt beslut att inte satsa på SEN-förlängning för min del.

Och så plockar plockar de ännu en poäng när de har stängt Loft för renovering, och istället erbjuder ett pop up-alternativ på källarplan. Som är så fullt det bara går till sista plats. Och sen blir förvånade när man klagar.

Deras Sunrise lounge finns också, men den öppnar inte förrän 15.

Nej, nu är Brussels tillbaka på shitlisten.

Lufthansa körde igår "denied boarding" p.g.a. överbokning av en 13-årig som reser ensam MUC-ARN, och bokade om henne till en avgång 6h10 senare med schemalagd ankomst 23:40 (det står 7h i artikeln, men det måste vara LH2418/LH2420).

Hoppas Alma kom hem sent igår, LH2420 landade trots allt i tid kan jag se. Hoppas också att någon berättade om de € 250 som LH ska betala ut för förseningen. Man känner på något sätt igen bolaget som så sent som för några månader sedan låste in flera flygplanslaster av passagerare i sina flyg över natten på MUC. Men lite intressant att Expressen lyckats på tag på LH under förseningstiden, trots att det var lördag kväll. Det tyder på att någon som var i tjänst hos LH fick lite skrämselhicka över frågan.

Detta var alltså inte något som drabbat mig själv, men jag tycker inte "gråta ut-tråden" (kanske den av våra långvariga trådar som lockar fram det sämsta hos BC-medlemmarna) är tillämplig när det framförs fullt rimliga klagomål.

Lufthansa körde igår "denied boarding" p.g.a. överbokning av en 13-årig som reser ensam MUC-ARN, och bokade om henne till en avgång 6h10 senare med schemalagd ankomst 23:40 (det står 7h i artikeln, men det måste vara LH2418/LH2420).

Hoppas Alma kom hem sent igår, LH2420 landade trots allt i tid kan jag se. Hoppas också att någon berättade om de € 250 som LH ska betala ut för förseningen. Man känner på något sätt igen bolaget som så sent som för några månader sedan låste in flera flygplanslaster av passagerare i sina flyg över natten på MUC. Men lite intressant att Expressen lyckats på tag på LH under förseningstiden, trots att det var lördag kväll. Det tyder på att någon som var i tjänst hos LH fick lite skrämselhicka över frågan.

Detta var alltså inte något som drabbat mig själv, men jag tycker inte "gråta ut-tråden" (kanske den av våra långvariga trådar som lockar fram det sämsta hos BC-medlemmarna) är tillämplig när det framförs fullt rimliga klagomål.

Allt för ofta tillämpar personal ”regler” eller policys helt utan eget tänk. Känns som det blir mer och mer förekommande, med ibland absurda utfall (som i fallet Alma om omständigheterna stämmer). Hon borde ju få mycket mer än €250 i ersättning, om LH har någon som helst ryggrad.

Situationen är ju en förälders mardröm. Att minderåriga som åker ensamma inte åtnjuter speciellt skydd hos ett flygbolag bör kablas ut stort. Det här är så Tyskland/LH med "regler är regler".

Någonstans måste man alltid dra åldersgränsen, och LH drar den vid 12 år. Under det så måste man boka ledsagning, är man 12-17 så erbjuds detta som ett tillval till föräldrar som så önskar:

Oaktat ledsagning så är det ju väldigt dåligt hanterat av LH?

På din länk skriver de ju till o med nedan (som gäller alla unaccompanied minors oavsett om de har ledsagning eller inte). Att neka en minor ombordstigning är inte riktigt att visa ”great sensitivity” eller ”best hands”…

”Unaccompanied children need very special support. With Lufthansa, they are in the best hands: we look after their needs with great sensitivity – at the airport, during the flight and after landing.”

Toppen