Senaste nytt

Star Alliance Lounge på Kastrup efter SAS lämnar Star Alliance

Flyger man Thai Airways ekonomiklass och har Star Alliance guldstatus så kommer man inte längre in i SAS-loungen, numera är det Eventyr-loungen som gäller.

Kom in i SAS-loungen i Köpenhamn med en Lufthansa ekonomiklassbiljett och Aegean guldkort.
Trevligt att höra, men det är väl helt i enlighet med informationen på Star Alliance lounge finder? Tredjepartslounge = loungen måste vara kontrakterad av det specifika flygbolaget, men Star Alliance Gold från godtyckligt bolag ska normalt räcka. De olika *A-bolagen på CPH använder SAS, Eventyr, Carlsberg Aviator och Danska Bank Business Lounge. SAS-loungen används enligt sidan av Air Canada, Air India, Lufthansa, Swiss, Austrian, Brussels och Singapore Airlines.

Trevligt att höra, men det är väl helt i enlighet med informationen på Star Alliance lounge finder? Tredjepartslounge = loungen måste vara kontrakterad av det specifika flygbolaget, men Star Alliance Gold från godtyckligt bolag ska normalt räcka. De olika *A-bolagen på CPH använder SAS, Eventyr, Carlsberg Aviator och Danska Bank Business Lounge. SAS-loungen används enligt sidan av Air Canada, Air India, Lufthansa, Swiss, Austrian, Brussels och Singapore Airlines.
Nej, jag brukar inte få komma in när jag reser Austrian ekonomiklass med mitt Aegean guldkort.

Nej, jag brukar inte få komma in när jag reser Austrian ekonomiklass med mitt Aegean guldkort.
Hoppsan! LH-gruppen brukar ju ha samma arrangemang för de olika (fullpris/*A)bolagen. Kan de ha ändrat nyligen? Minns du vad det stod på Lounge Findern när du inte kom in? Vid "specialarrangemang" av typen "bara eget kort gäller" har jag för mig att loungen inte ska listas i Lounge Finder.

Hoppsan! LH-gruppen brukar ju ha samma arrangemang för de olika (fullpris/*A)bolagen. Kan de ha ändrat nyligen? Minns du vad det stod på Lounge Findern när du inte kom in?
Jag kollade inte just lounge-findern, men jag läste någonstans (på Austrians hemsida?) att det krävdes antingen Senator-status eller resande i businessclass.

Toppen