Det är stor skillnad på ett gäng svenskar som åker på semester till Bangkok med Thai från Stockholm som ska gå igenom passkontrollen, jämfört med en stor mängd transitpax från hela världen som ska processas för vidare transport ut till resten av Europa.
Vad gäller Zurich har köerna tidvis varit riktigt långa. Vanligtvis håller det sig i fållorna framför passkontrollen. Men jag har sett kön gå hela vägen från passkontrollen i huvudterminalen hela vägen bort till D genom den ”hemliga” korridoren. Så en del köer men inget kaos. Kaoset är värre på Zurich eftersom tåget inte fungerar som det ska. Men det är en annan historia.