Senaste nytt

SAS och Trygg-Hansa inleder samarbete

Kul med fler samarbeten, tyvärr inte särskilt prisvärt i mitt fall..
Verkligen. Utan ersättning för awards blir det knappast något byte för min del.

Svag marknadsanalys av de inblandade.
Vad kör du för bolag idag som inte har undantag kring awards?
Undantagen brukar specifikt vara kring s.k. ersättningsresa medan ex. sjuk & olycksfall fortfarande gäller.
Har även via banken..
De brukar bara gälla om man har betalt med kortet från banken. Amex ersätter inte för s.k. ersättningsresa oavsett om det är award eller cash...

Sejfa / (Länsförsäkringar)

Senast jag läste noggrant (inför förra sommarens resa) hade Sejfa ingen formulering kring särskild behandling av poängresor (som tex If hade som jag bytte från).
Och till skillnad från Amex så har de ingen exklusionslista på försäkrade aktiviteter, som t.ex. vandring. I den punkten är Amex’s försäkring värdelös, man gör man inget annat än ligger på stranden eller går på museum på semestern så funkar den ju.

Kul med fler samarbeten, tyvärr inte särskilt prisvärt i mitt fall..

Vad kör du för bolag idag som inte har undantag kring awards?
Undantagen brukar specifikt vara kring s.k. ersättningsresa medan ex. sjuk & olycksfall fortfarande gäller.

De brukar bara gälla om man har betalt med kortet från banken. Amex ersätter inte för s.k. ersättningsresa oavsett om det är award eller cash...
Inte mitt kort.. gäller oavsett betalt eller ej, mkt bra komplement till Amex, nyttjade det senast i januari när vi fastnade i amesterdam

Har Trygg-Hansa för både hem och bil. Trist att det inte går att få poäng som befintlig kund. Undrar om grundpoängen räknas när försäkringen förlängs med nytt år?
Hembiten förstår jag, men har även jag bilen via TH. Försöker lusläsa, men hittar inte den delen som nämner att befintliga kunder inte får poäng. Ser bara detta "Just nu får du som köper en ny hemförsäkring extra mycket EuroBonus-poäng: upp till 16 500 poäng!"

Spelar ingen roll hur många EuroBonuspoäng jag hade fått, skulle aldrig byta från Länsförsäkringar! De är ovärderliga när det gäller reseskador i allmänhet och poängresor i synnerhet! Följer du bara villkoren till punkt och pricka med läkarintyg från dag 1 etc så ersätter de i princip allt!

Toppen