Senaste nytt

SAS och Trygg-Hansa inleder samarbete

Tobbe.O

Medlem
Tryg och SAS EuroBonus inleder samarbete!

SAS EuroBonus har inlett ett partnerskap med försäkringskoncernen Tryg, som i Sverige verkar genom Trygg-Hansa & Tryg. Samarbetet, som offentliggjordes den 16 juni 2026, innebär att EuroBonus-medlemmar nu kan samla poäng på sin försäkringar. Partnerskapet omfattar Sverige, Norge och Danmark, och Tryg räknar med att locka omkring 40 000 nya kunder i Skandinavien under de kommande fem åren.

Vinn 250 000 EuroBonus-poäng

I samband med lanseringen lottar Trygg-Hansa ut hela 250 000 EuroBonus-poäng bland alla som tecknar en ny hemförsäkring under kampanjperioden. Du är automatiskt med i utlottningen om du tecknar en ny hemförsäkring via kampanjlänken mellan den 16 juni och 7 juli 2026. Vinnaren dras den 31 juli 2026 och meddelas via e-post inom två veckor.

Läs mer om samarbetet på följande sida:

Försäkringar är en av de saker som är svårast att överblicka vad man får för pengaran så även om jag gillar att SAS hittar nya poäng-partners ska det rätt mycket till för att byta försäkringsbolag.

Här är en tjänst där man kan bencha

Värt att tänka på innan man byter är ju vad reseskyddet är. Finns flera bolag som inte inkluderar poängresor i skyddet Eller ersätter dessa.

Viktigt att inte missa sådana saker.
Precis, i min hemförsäkring hos Trygg Hansa så skriver de på två ställen iaf att försäkringen inte ersätter : "Den del av resan som är betald med cashpoints, bonuspoäng eller voucher."

Precis, i min hemförsäkring hos Trygg Hansa så skriver de på två ställen iaf att försäkringen inte ersätter : "Den del av resan som är betald med cashpoints, bonuspoäng eller voucher."

Det hade ju varit lämpligt om nu SAS inleder samarbete med visst försäkringsbolag att detta försäkringsbolag erbjöd en produkt som var särskilt lämpligt för SAS kunder, och inte tvärt om.

Det hade ju varit lämpligt om nu SAS inleder samarbete med visst försäkringsbolag att detta försäkringsbolag erbjöd en produkt som var särskilt lämpligt för SAS kunder, och inte tvärt om.
Verkligen. Utan ersättning för awards blir det knappast något byte för min del.

Svag marknadsanalys av de inblandade.

Har Trygg-Hansa för både hem och bil. Trist att det inte går att få poäng som befintlig kund. Undrar om grundpoängen räknas när försäkringen förlängs med nytt år?

Toppen