Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Vad har hänt med SAS Guldsupport? Det som brukar vara så bra service är numera blaha. Visst, "kundtjänst har inte alltid rätt" är en viktig devis i vår värld. Som jag skrev i annan tråd blev jag ombokad från TLL-CPH med AirBaltic till TLL-BLL-CPH med SAS på sista benet. Lade in mitt EB i SAS app vid incheckning på den sträckan. Inga konstigheter. Efter en vecka, inga poäng har dykt upp. Går inte att göra retroclaim på nätet. Mejlar guldsupporten om saknade poäng. Får svar att man kan inte få poäng när man har ett bonusprogram på ett leg och ett annat bonusprogram på nästa leg i samma bokning. Rent hitte på svar. Är det AI? Man ser i formuleringarna att nån har chansat och svarat mig utan att kolla upp. Skriver tillbaka att "kolla med en kollega, gör om gör rätt". Får snabbt nytt svar att SAS gjorde fel och att poäng nu är påväg. Hum...vad händer?
 
Vad har hänt med SAS Guldsupport? Det som brukar vara så bra service är numera blaha. Visst, "kundtjänst har inte alltid rätt" är en viktig devis i vår värld. Som jag skrev i annan tråd blev jag ombokad från TLL-CPH med AirBaltic till TLL-BLL-CPH med SAS på sista benet. Lade in mitt EB i SAS app vid incheckning på den sträckan. Inga konstigheter. Efter en vecka, inga poäng har dykt upp. Går inte att göra retroclaim på nätet. Mejlar guldsupporten om saknade poäng. Får svar att man kan inte få poäng när man har ett bonusprogram på ett leg och ett annat bonusprogram på nästa leg i samma bokning. Rent hitte på svar. Är det AI? Man ser i formuleringarna att nån har chansat och svarat mig utan att kolla upp. Skriver tillbaka att "kolla med en kollega, gör om gör rätt". Får snabbt nytt svar att SAS gjorde fel och att poäng nu är påväg. Hum...vad händer?
Sommarjobbare? :p
 
Har en resa till USA i sommar för tre personer delat på två bokningar eftersom jag använde två stycken 2-4-1 vouchers. Bokningarna var i ekonomi premium t-o-r. I morse såg jag att det fanns fyra platser i business på utresan så jag ringde in för att få hjälp att boka om. Hamnade hos en person som först hävdade att det skulle kosta 180.000 poäng att göra ombokningarna. Jag hävdade att det bör kosta 22.500 poäng för oss alla tre. Efter att personen kollat med sina kollegor konstaterade hon att jag hade rätt.

Nästa misstag som hon gjorde var att hon inte blockade säten utan gjorde först ombokning av min biljett som gick bra. När hon skulle boka om nästa bokning fanns inte platserna kvar. Jag förklarade att platser i business brukar försvinna om man tar en av de som är tillgängliga. Detta har hänt mig förut och det är därför jag ringer in och bokar via kundtjänst istället för hemsidan till exempel när jag ska använda flera 2-4-1 vouchers.

Nu blir det så att jag sitter själv i business och de två övriga sitter i ekonomi premium. Känns lite surt.
 
Har en resa till USA i sommar för tre personer delat på två bokningar eftersom jag använde två stycken 2-4-1 vouchers. Bokningarna var i ekonomi premium t-o-r. I morse såg jag att det fanns fyra platser i business på utresan så jag ringde in för att få hjälp att boka om. Hamnade hos en person som först hävdade att det skulle kosta 180.000 poäng att göra ombokningarna. Jag hävdade att det bör kosta 22.500 poäng för oss alla tre. Efter att personen kollat med sina kollegor konstaterade hon att jag hade rätt.

Nästa misstag som hon gjorde var att hon inte blockade säten utan gjorde först ombokning av min biljett som gick bra. När hon skulle boka om nästa bokning fanns inte platserna kvar. Jag förklarade att platser i business brukar försvinna om man tar en av de som är tillgängliga. Detta har hänt mig förut och det är därför jag ringer in och bokar via kundtjänst istället för hemsidan till exempel när jag ska använda flera 2-4-1 vouchers.

Nu blir det så att jag sitter själv i business och de två övriga sitter i ekonomi premium. Känns lite surt.
Lärdomen är att man måste alltid påpeka för agenterna: "se nu till att blocka alla 4 platserna nu när du skall göra första bokningenf ör 2" för säkerhetsskull.. en del gör alltid sånt, vissa har ingen aning..
 
Har en resa till USA i sommar för tre personer delat på två bokningar eftersom jag använde två stycken 2-4-1 vouchers. Bokningarna var i ekonomi premium t-o-r. I morse såg jag att det fanns fyra platser i business på utresan så jag ringde in för att få hjälp att boka om. Hamnade hos en person som först hävdade att det skulle kosta 180.000 poäng att göra ombokningarna. Jag hävdade att det bör kosta 22.500 poäng för oss alla tre. Efter att personen kollat med sina kollegor konstaterade hon att jag hade rätt.

Nästa misstag som hon gjorde var att hon inte blockade säten utan gjorde först ombokning av min biljett som gick bra. När hon skulle boka om nästa bokning fanns inte platserna kvar. Jag förklarade att platser i business brukar försvinna om man tar en av de som är tillgängliga. Detta har hänt mig förut och det är därför jag ringer in och bokar via kundtjänst istället för hemsidan till exempel när jag ska använda flera 2-4-1 vouchers.

Nu blir det så att jag sitter själv i business och de två övriga sitter i ekonomi premium. Känns lite surt.
Fick du någon ursäkt eller beklagar att jag gjorde fel? Visserligen hjälper inte det men ett erkände.
 
Fick du någon ursäkt eller beklagar att jag gjorde fel? Visserligen hjälper inte det men ett erkände.
Fick ingen ursäkt men idag dök det uppstressade nya platser i business. Ring då till,kundtjänst som förklarade att jag kunde göra ändring av bokning på hemsidan och då slippa avgiften på 350 kr. Det funkade dock ej men fick hjälp av en person i kundtjänst så nu sitter vi alla tre i business på vår USA resa.
 
Är det bara jag som blir lite provocerad av detta mail? Att locka med de 3 svåraste destinationerna att boka för poäng känns inte okej i min bok. Har det ens släppts några platser i någon klass till Phuket eller Krabi?
IMG_2739.jpeg
 
Business HAM-CPH. En av de sämsta flighterna någonsin. 32 grader varmt i kabinen. Ingen champagne. Inga glas (inte ens plastmugg). Ville ha en sprite då istället - det var slut. Fick en varm ramlösa. En smaklös, tråkig vegetarisk macka... Fanns inte något med protein. Sämre än SAS plus! Erbjud inte business på ATR-flighter! Varför inte blocka säte? Fick sitta extremt trångt ihop med Lorden...

(Jag undviker aktivt ATR+CRJ flighter, men denna var p.g.a att SAS bokade om oss. Hade direktflyg från HAM-ARN från början...)
IMG_6759.JPG
 
Last edited:
Toppen