Senaste nytt

Eurobonus Conscious Traveller blir ChangeMakers

1781525504038.png

Finns en liten meny på saker man kan göra

Eurobonusguiden har gjort en intervju :)

Planeras två event i höst :)

intervjun: https://eurobonusguiden.se/2026/06/...a-forandras-sas-eurobonus-hallbarhetsprogram/
Ganska dåligt att man måste uppnå CT... öh jag menar CM-titeln innan september för att få inbjudan till eventen.
Fuckar ju över oss som har årsbryt där man inte behöver poängen nu utan i slutet av nästa år. Att det premierar folk olika ifall de uppnår nivån snabbare är väl förståeligt, men ändå lite kasst.

Ganska dåligt att man måste uppnå CT... öh jag menar CM-titeln innan september för att få inbjudan till eventen.
Fuckar ju över oss som har årsbryt där man inte behöver poängen nu utan i slutet av nästa år. Att det premierar folk olika ifall de uppnår nivån snabbare är väl förståeligt, men ändå lite kasst.
Fast det vore väl ändå ganska omöjligt att ha något annat upplägg - de kan ju knappast bjuda alla som är CT/CM ELLER som på heder och samvete lovar att de KOMMER bli det i framtiden :). Vid varje givet tillfälle så antingen är man CM eller inte, så funkar ju alla program. Jag får inte tillgång till Pontus-loungen för att jag PLANERAR att skaffa Platinum nästa gång de har en bra kampanj ;-)

Fast det vore väl ändå ganska omöjligt att ha något annat upplägg - de kan ju knappast bjuda alla som är CT/CM ELLER som på heder och samvete lovar att de KOMMER bli det i framtiden :). Vid varje givet tillfälle så antingen är man CM eller inte, så funkar ju alla program. Jag får inte tillgång till Pontus-loungen för att jag PLANERAR att skaffa Platinum nästa gång de har en bra kampanj ;-)

Alternativet vore väl att ha samma upplägg som för status. Man måste tjäna in 10 poäng under sin kvalificeringsperiod och då får man CM-badge som gäller resten av denna och hela nästa kvalificeringsperiod. Problemet med nuvarande system blir ju att om man vill ha events eller andra erbjudanden så begränsas man till att ha dem under hösten för att hyfsat många ska kunna delta och man kan i stort sett aldrig anordna ett event i januari.

Eurobonusguiden har gjort en intervju :)

Planeras två event i höst :)

intervjun: https://eurobonusguiden.se/2026/06/...a-forandras-sas-eurobonus-hallbarhetsprogram/

Blir spännande att se vad det blir för events. Jag var ju med på CT Behind the scenes på Arlanda i höstas, och det var riktigt bra (värt varenda tvättlapp) så blir svårt att slå det. Undrar vad "Novembereventet beskrivs som något unikt ur ett socialt hållbarhetsperspektiv, ”med mycket hjärta”." betyder...

Tråkigt att de tar bort valmöjligheten att bara välja 10-50% baserat på intervjun:

Snart förändras också sättet att köpa SAF. De gamla blocken om 100 kronor kommer att ersättas av en enkel checkbox i bokningsflödet, där priset beräknas automatiskt. Den nya lösningen ska vara på plats före midsommar.

1781605941468.png

Såklart, men som Thornado nämnde: bjud in alla som tjänade in nivån fg år.
Eller skrota års-statusen och koppla CT... faaan CM till det egna EB-året. Problem solved (men vi tappar möjligheten att spela med de 5000 nivåpoängen).

Toppen