Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Räknar jag rätt att jag får 200 EB poäng per spenderad 100-lapp hos Gymgrossisten med Klarna Max och dubbel cashback/EB kampanj?

Handlar ju bara om hur lång hållbarhet proteinpulver har

Har inte koll på cashbacken för det specifika fallet, men du måste räkna med att det tar cirka 30 dagar innan den postas, dvs då är kampanjen över.
Den 1% (för premium) eller 1.5% för Max kommer inom någon dag.

Räknar jag rätt att jag får 200 EB poäng per spenderad 100-lapp hos Gymgrossisten med Klarna Max och dubbel cashback/EB kampanj?

Handlar ju bara om hur lång hållbarhet proteinpulver har
Med Klarna Max får du 1.5% cashback, vilket under kampanjen motsvarar 35.28 EB.

Utöver det har man affiliate-cashback om man handlar i Klarna-appen. 7% för nya kunder och 1.5% annars (164.64 EB resp 35.28 EB). Men den delen beräknas på summan exkl moms och frakt. Och den kommer högst sannolikt inte att hinna krediteras innan 19 juni.

Med kampanjen med dubbla poängen börjar ju klarna känns riktigt bra. Vet man hur ofta kampanjer kommer dyka upp? Har dom kört tidigare? Hur sannolikt med likande kampanjer med finnair?

Nekades just både kreditkortet och Klarnakort/saldo. Har ett SAS EuroBonus Mastercard Premium och nyligen sagt upp ett AMEX Platinum. Alltid betalat allt i tid och högavlönad så mycket märkligt. Är det någon mer som nekats?

Jag uppgraderad dock till Max utan problem, och det verkar som att man ändå får de 20 000 EB-poängen så länge man är medlem i två månader, så då gör jag väl så och säger upp medlemskapet direkt efter 2 månader. Om dom inte vill att jag köper något :)

Last edited:
Nekades just både kreditkortet och Klarnakort/saldo. Har ett SAS EuroBonus Mastercard Premium och nyligen sagt upp ett AMEX Platinum. Alltid betalat allt i tid och högavlönad så mycket märkligt. Är det någon mer som nekats?

Jag uppgraderad dock till Max utan problem, och det verkar som att man ändå får de 20 000 EB-poängen så länge man är medlem i två månader, så då gör jag väl så och säger upp medlemskapet direkt efter 2 månader. Om dom inte vill att jag köper något :)

Jag nekades också, har AmEx Elite och SAS MC Premium (med kreditutrymme under 20% av årsinkomst). Har nästan perfekt kreditbetyg, fast anställning med hög lön. Pratade med kundtjänst som föreslog att testa igen om 72h. Ser att betalningen som dras från mitt bankkonto för Max inte gått igenom så ska testa igen efter att det gått igenom.

Haft dubbla Amex tidigare och 2 andra MC samtidigt som nuvarande kreditkort, inga problem.

Last edited:
Toppen