Senaste nytt

Presentera saker som inte fungerar för SAS

Jag vet inte hur utbrett det här problemet är, men uppenbarligen är jag åtminstone inte ensam om det, och det är definitivt något som inte fungerar som det borde: ständiga meddelanden om anslutningsfel när jag försöker efterregistrera poäng för flygningar som jag gjort. Det har pågått i flera år för just den specifika funktionen på deras hemsida. Skriver lite mer utförligt här: "Hoppsan, anslutningsfel" registrering av saknade poäng flyg

Gällande hotellbokningar via Hotelsbysas (som är gjorda i inloggat läge) så kan man ju logga in och sen klicka på ”Mina vistelser”, men då kommer man av någon anledning inte till sina vistelser. För att faktiskt se sina vistelser måste man därefter klicka på bakåtpilen (”<”), vilket ju är ganska ointuitivt.
Det var ett nytt tips för mig, som tyvärr inte funkade :( Skickas antingen till startsidan eller tillbaka till sidan där man ska slå in resplansnummer för att söka fram bokningen. Inte ens om jag skriver in "https://www.hotelsbysas.com/trips/" i sökfältet så kommer jag förbi att slå in bokningen, vilket sen inte funkar. Men kanske funkar för andra!

Det var ett nytt tips för mig, som tyvärr inte funkade :( Skickas antingen till startsidan eller tillbaka till sidan där man ska slå in resplansnummer för att söka fram bokningen. Inte ens om jag skriver in "https://www.hotelsbysas.com/trips/" i sökfältet så kommer jag förbi att slå in bokningen, vilket sen inte funkar. Men kanske funkar för andra!
Klickar du på webbläsarens bakåtpil, eller den lilla pilen på webbsidan?

När man söker efter biljetter så vill jag själv kunna ange vilken klass jag vill åka i och få prisförslag i lågpriskalendern därefter. Det hjälper liksom inte att man kan köpa en Eco minus-biljett för 550:- när jag letar efter Business-biljetter. Även att kunna få upp en matrix med lägsta pris +-7 dagar utresa och hemresa (även här i Biz eller Premium eco) likt Singapore Airlines hade nog ökat försäljningen av dyrare biljetter.
Verkligen denna!

Klickar du på webbläsarens bakåtpil, eller den lilla pilen på webbsidan?
Testat med båda, och skickas alltid till denna vy eller ibland startsidan
aaaaaaa.JPG

Same-day change i appen fungerar ofta inte till wetlease (e.g. jettime). Det verkar som att appen kontrollerar om det är SAS som flyger eller ej, och filtrerar ut vad appen tror är codeshare.

Ytterligare en sak på temat saker som inte fungerar med Same-day-change:

Om man har köpt bio-bränsle och sedan gör same-day-change så vaskar man bränslet. Att vanliga tillval inte följer med i ett byte av avgång ( förbeställd mat kan såklart inte flyttas) är logiskt men det är ju absurt att biobränsle som inte har ett skit att göra med vilken avgång jag flyger på hanteras på samma sätt.

Köp av biobränsle är ett löfte från SAS att någon gång i framtiden köpa in motsvarande mängd och att då hävda att "du flög ju klockan 9 istället för kl 8 och då kan vi inte köpa in biobränsle för det" är absurt. Så länge det inte rättas till kommer iaf jag att vara försiktig med att köpa.
Personligen köper jag när jag vet vilken avgång jag åker med, utifall att jag eventuellt ska byta.

• Gilla
Reactions: obs
Jag behöver pudla på post nr 28

Det har trillat in både bonuspoäng och CT-steg för biofuel på resa med ändrad avgång. Oklart varför, men jag har iaf inte på fötterna att hävda att det inte fungerar. Så @Gnopps , stryk den från listan!

Toppen