Senaste nytt

Presentera saker som inte fungerar för SAS

Dessa är förbättringsförslag, eller hur? I den här tråden är meningen att hitta saker som inte fungerar som de borde.
Kanske är det lite gränsfall relativt hur du skrev att du ville ha tråden, men förslagen handlar ju om att själv kunna boka sådant som är tillåtet som Eurobonus-bokning men man idag måste ringa in och fixa. D.v.s. inte att göra Eurobonus mer generöst.

Skulle du kunna precisera vad det är som är som inte fungerar mer exakt? Det jag läser ovan är mer "Same day change strulade och kundservice var dålig".
Varför det inte funkade vet jag inte.

Men jag skulle vilja se var att det också fungerar att boka om en biljett under de vanliga reglerna samt att man alltid får bättre felmeddelanden när det inte går. Därutöver att man kanske säkrar sig stabila förbindelser till sina call centrar. Det är väl inte för mycket att begära tycker jag.

Jag skulle också gärna vilja se att same day-change även gäller annan sträcka till samma slutdestination med betalning av ev. skillnad i skatter och avgifter.

Före-din-resa-mailen har en avanmälan, men det fungerar inte (eventuellt gäller den bara fortsatta mail relaterade till just denna bokningen, för trots att man avanmäler sig kommer ett exakt likadant mail nästa gång man ska resa.

Enda lösningen verkar vara att i profilen neka samtliga utskick från SAS.

Detta är mailen som ska sälja taxi-transfers, hotell-rum osv

En avanmälan behöver gälla samtliga mail av samma typ, inte per bokningsnummer. (Det borde också finnas en sektion i mina sidor om mina marknadsföringstillstånd där man kan se vilka typer av utskick som finns och vilka man har OK:at, men det blir en förbättrings-fråga!)

Vet inte om ska räknas till denna tråd men SAS portal för att hantera bokningar (https://www.sas.se/managemybooking/) fungerar inte alls bra utifrån min erfarenhet. Är i princip alltid strul vid försök att hantera hotellbokningar: Bokningen hittas inte, och om den väl hittas (kanske 10% av gångerna) så blir det ofta något fel när man ska gå vidare och ladda ned kvittot eller vill ändra något. Har testat olika webbläsare men verkar inte spela någon roll.

Även hanteringen av hyrbilar via den sidan har strulat för mig, men inte i samma utsträckning som hotell.

• Gilla
Reactions: hco
Vet inte om ska räknas till denna tråd men SAS portal för att hantera bokningar (https://www.sas.se/managemybooking/) fungerar inte alls bra utifrån min erfarenhet. Är i princip alltid strul vid försök att hantera hotellbokningar: Bokningen hittas inte, och om den väl hittas (kanske 10% av gångerna) så blir det ofta något fel när man ska gå vidare och ladda ned kvittot eller vill ändra något. Har testat olika webbläsare men verkar inte spela någon roll.

Även hanteringen av hyrbilar via den sidan har strulat för mig, men inte i samma utsträckning som hotell.

Gällande hotellbokningar via Hotelsbysas (som är gjorda i inloggat läge) så kan man ju logga in och sen klicka på ”Mina vistelser”, men då kommer man av någon anledning inte till sina vistelser. För att faktiskt se sina vistelser måste man därefter klicka på bakåtpilen (”<”), vilket ju är ganska ointuitivt.

Ytterligare en sak på temat saker som inte fungerar med Same-day-change:

Om man har köpt bio-bränsle och sedan gör same-day-change så vaskar man bränslet. Att vanliga tillval inte följer med i ett byte av avgång ( förbeställd mat kan såklart inte flyttas) är logiskt men det är ju absurt att biobränsle som inte har ett skit att göra med vilken avgång jag flyger på hanteras på samma sätt.

Köp av biobränsle är ett löfte från SAS att någon gång i framtiden köpa in motsvarande mängd och att då hävda att "du flög ju klockan 9 istället för kl 8 och då kan vi inte köpa in biobränsle för det" är absurt. Så länge det inte rättas till kommer iaf jag att vara försiktig med att köpa.

Betala med Amex ombord. Har aldrig lyckats få det funka i kortmaskinerna. Varken chip eller kontaktlöst. Har varit så i flera år. Otroligt att det inte åtgärdas.
Farsan lyckades med Premium här om dagen när mitt Elite "studsade"... Provade både kontaktlöst och chip.

Ytterligare en angående same-day change: Kravet att det ska finnas 5 platser lediga i kabinen ställer till det när man flyger i affärsklass. Där finns det oftare inte 5 lediga platser, så medresenären med billigare biljett i ekonomiklass kan byta men inte resenären i affärsklass. Ändra så att det går att göra same-day change i affärsklass också, trots att det inte finns 5 platser lediga i kabinen.
Ett tillägg på det är väl att inte ens visa dessa flyg som alternativ. Blir mer irriterad att det dyker upp som alterantiv och sen står det med "error", men egentligen kanske det är pga <5 platser kvar

Toppen