Senaste nytt

Hotels.com förändrar villkoren i sommar för rewards

Hur fungerar garantin? Är det Hotels som aktivt justerar priserna eller kan man som kund skicka en printscreen på en konkurrents/operatörs sida och sänka sitt pris?
Du måste aktivt be dem att sänka och själv bevisa det lägre priset. Och de gör sitt bästa att hitta på anledningar att neka och försvåra processen, till exempel ytterst begränsad storlek på bifogad skärmbild och krav att allt information (och det är mycket information du måste bevisa) ska finnas på samma skärm. Och om jag kommer ihåg rätt kan du endast skicka jpg inte pdf.

Men är man lite envis brukar man lyckas få igenom det.

Det stora ändring blir, tror jag, att det nya sättet att pratar om "cash" kommer att psykologiskt upplevas som mer värt och mer konkret än tidigare "bonusnatt" av många av deras kunder. Och därmed större acceptans av ett lite högre utgångspris hos hotels.com än andra sajter (det är ändå billigare när jag räknar bort min 10% cash). Du kan vara säker att detta har gått igenom ett antal fokusgrupper innan ändringen.

Men
Blir sämre: Man tjänar inte rewards på den del av bokningen som betalas med Hotels.comCash - man har väl inte tidigare tjänat in något alls vid uttag av en bonusnatt? Jag förstår denna texten

som att man nu vid uttag av en bonusnatt som kostar mer än man har i "Cash" kommer att tjäna in en "stämpel" med värdet på det som man betalat utöver "Cashen". Dvs den räknas mot de tio som krävs (=snabbare till ny bonusnatt) men kommer att dra ner snittpriset på de 10. Det är väl ändå en (marginell) förbättring?
Fick så sent som igår 4 stämplar och en triggad bonusnatt efter 5 nätter varav en var en bonusnatt, rätt säker på att det alltid varit så men inget jag skulle ta gift på!

Fick så sent som igår 4 stämplar och en triggad bonusnatt efter 5 nätter varav en var en bonusnatt, rätt säker på att det alltid varit så men inget jag skulle ta gift på!
Hur visas bonusuttaget i listan för snittvärdet för den nya bonusnatten? Finns med och har ett kr-värde?

.. så i Rickad_O's lista under den nya bonusnatten finns alltså bara 9 stämplar?

Jag kan inte minnas att det varit så för mig, men kan såklart ha fel. Har nog inte så ofta gått in och skärskådat bonusnätterna (och listan med stämplar "fälls in" när bonusnatten väl blivit verklighet och man ser bara värdet om man inte klickar in)

.. så i Rickad_O's lista under den nya bonusnatten finns alltså bara 9 stämplar?

Jag kan inte minnas att det varit så för mig, men kan såklart ha fel. Har nog inte så ofta gått in och skärskådat bonusnätterna (och listan med stämplar "fälls in" när bonusnatten väl blivit verklighet och man ser bara värdet om man inte klickar in)
Nej man måste fortfarande ha 10 stämplar för en bonusnatt. Om man har 8 stämplar och bor en bokning som är två nätter där en av nätterna är en bonusnatt så får man 1 ny stämpel som räknas mot nästa bonusnatt och triggar alltså inte någon ny bonusnatt just då.

Hur visas bonusuttaget i listan för snittvärdet för den nya bonusnatten? Finns med och har ett kr-värde?
Nej den finns inte med i listan över ”kvalificerade nätter” mot nästa bonusnatt.

Blir bara som att jag bott 4 nätter istället för 5

IMG_2218.jpeg

Nej den finns inte med i listan över ”kvalificerade nätter” mot nästa bonusnatt.

Blir bara som att jag bott 4 nätter istället för 5

Bara så att jag inte fattat fel. Du har bokat och bott totalt 10 nätter med Hotels.com, varav en var en bonusnatt från Hotels reward. Och resultatet av just dessa 10 nätter är att du fick en ny bonusnatt och i den listan finns bara 9 nätter redovisade? Dvs 10 stämplar inkluderar din uttagna hotels reward natt i antalet men i snittprislistan finns bara 9 nätter med kr-belopp?

(Det var så jag läste ditt första inlägg)

Bara så att jag inte fattat fel. Du har bokat och bott totalt 10 nätter med Hotels.com, varav en var en bonusnatt från Hotels reward. Och resultatet av just dessa 10 nätter är att du fick en ny bonusnatt och i den listan finns bara 9 nätter redovisade? Dvs 10 stämplar inkluderar din uttagna hotels reward natt i antalet men i snittprislistan finns bara 9 nätter med kr-belopp?

(Det var så jag läste ditt första inlägg)
Ok, då blev det lite miss i kommunikationen! :)

Kan försöka vara övertydlig hur alla stämplar och allt kommit in, 2025 i augusti får jag in 6st stämplar.
Nu hade jag en bokning på 5 nätter varav delbetalning med en bonusnatt.
Vilket gjorde att jag fick in 4 nya stämplar

Summa summarum 11 bodda nätter inkl en bonusnatt genererade en ny bonusnatt

Toppen