Senaste nytt

Hotels.com förändrar villkoren i sommar för rewards

Jag bör bli platinum om mina nätter från förra året räknas in. Spännande att se vad för förmåner det medför. Troligen förflyttas vissa förmåner upp ett snäpp, så som gratis vinflaska.

Korrekt, använder du en bonusnatt oavsett summa så tjänar du idag ingen stämpel.

Spännande att se vad för förmåner det medför. Troligen förflyttas vissa förmåner upp ett snäpp, så som gratis vinflaska.
Spontan gissning är att alla förmåner på guld som faktiskt har ett värde hamnar på platinum only. Istället får guld lite av de förmåner som idag ligger på silver. Om inte från dag 1,så från dag 2 eller 3...

Och guld blir en sådan där nivå som kreditkort kan de och som delas ut i status matcher och kampanjer.

Allt annat än det skulle vara mycket förvånande.

Jag fattar inte?
En enhancement, på riktigt?

Har detta någonsin hänt med ett hotellprogram? Hilton blev sämre, Marriott ännu sämre. Radisson toppade sedan detta med ytterligare kraftiga försämringar innan Strawberry helt enkelt kraschade sitt program, i stor ledning uselhetsligan. ”Alltidlurardetngn” slogan internt?

1a april idag????

Jag hittar inget i den svenska texten, hoppas att inte beror på att det är jag som är dålig på att läsa,
men i UK har de en minimumgräns för att nätterna ska räknas

specifically excludes any night/s you stay at a hotel or accommodation rental, booked on Hotels.com, where the average cost of the night/s (on a per booking basis) is less than £75 (including taxes and fees and after any discounts have been applied).

Kan det här vara deras plan? Börjar med prissättning i genomsnitt 5% over vad hotellet själv och andra sajter tar. Hoppas att folk tänker, men jag får ju 10% tillbaka så det är ändå billigare.

Idag finns många, inklusive jag som använder hotels.com och utnyttjar lägsta pris garanti. Då har man lägsta pris plus 10% bonus. Nu sparar de 5%.

Och om jag förstår rätt är det fortfarande krav på 10 nätter för att ta ut bonusen. Precis som förut kommer det att bli ett antal bonuspeng som aldrig betalas ut eftersom man måste alltid komma upp till jämn 10 talk, precis som idag.

Enda fördel är att kunna använda som riktig pengar och inte tänka på att hitta en gratis natt som ligger prismässigt strax över det värde man har. Som exempel ovan med nätter värda 16000 kronor.

Last edited:
Kan det här vara deras plan? Börjar med prissättning i genomsnitt 5% over vad hotellet själv och andra sajter tar. Hoppas att folk tänker, men jag får ju 10% tillbaka så det är ändå billigare.

Idag finns många, inklusive jag som använder hotels.com och utnyttjar lägsta pris garanti. Då har man lägsta pris plus 10% bonus. Nu sparar de 5%.

Och om jag förstår rätt är det fortfarande krav på 10 nätter för att ta ut bonusen. Precis som förut kommer det att bli ett antal bonuspeng som aldrig betalas ut eftersom man måste alltid komma upp till jämn 10 talk, precis som idag.

Enda fördel är att kunna använda som riktig pengar och inte tänka på att hitta en gratis natt som ligger prismässigt strax över det värde man har. Som exempel ovan med nätter värda 16000 kronor.
Hur fungerar garantin? Är det Hotels som aktivt justerar priserna eller kan man som kund skicka en printscreen på en konkurrents/operatörs sida och sänka sitt pris?

Toppen