Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard - har ni anpassat ert användande av kortet efter de nya villkoren infördes?

jsn

Medlem
(Jag vet att det finns en generell tråd för SAS EB MC och nya betalningsvillkoren, men tycker denna fråga är tillräckligt smal och specifik för att förtjäna en egen tråd.)
Jag märker att jag slutat använda SAS EB MC mellan den förste i varje månad och dagen efter nästa brytpunkt, istället använder jag andra kreditkort under denna period. Tydligen är det viktigare / bekvämare att betala för inköpen en månad senare än att få ytterligare några EB-poäng.
Hur har detta påverkat ert användande av detta kort?

(Jag vet att det finns en generell tråd för SAS EB MC och nya betalningsvillkoren, men tycker denna fråga är tillräckligt smal och specifik för att förtjäna en egen tråd.)
Jag märker att jag slutat använda SAS EB MC mellan den förste i varje månad och dagen efter nästa brytpunkt, istället använder jag andra kreditkort under denna period. Tydligen är det viktigare / bekvämare att betala för inköpen en månad senare än att få ytterligare några EB-poäng.
När det gäller utlägg så kommer jag eventuellt resonera som du men där kör jag i första hand Amex ändå. För privata utgifter kommer jag köra på som vanligt.

Ingen skillnad alls (bara privat användning).
Körde en storstädning i kortleken och har bara detta kort och ett gratis VISA debetkort (för i huvudsak utländska kontantuttag) i back-up.

Märkte det inte förrän nu i månaden då jag fått 50 kr i ränta. Använder kortet rullande (köper o betalar in hela tiden) och har aldrig stött på några problem, men nu förstår jag att brytperioden är typ 20:en och fakturan förfaller efter 10 dagar…rätt kort.

Så kommer nog ändå ha detta i beaktande för större inköp och utlägg ändå.

Toppen