Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard - har ni anpassat ert användande av kortet efter de nya villkoren infördes?

Försöker undvika allmänna inköp med kortet efter den 5.e i månaden.
Köp från SAS åker fortfarande alltid på SEB-kortet eftersom jag inte har andra kort med bra EB intjäning. Åkte på en smäll nyligen där en affärsresa bokades i slutet av arbetsdagen. Morgonen efter kommer kontra-besked och jag avbokar, men debiteringen hamnar precis innan brytdatum och faktureras med några dagars förfallotid. Återbetalningen fastnar dessutom och jag behöver puffa på sas för att få tillbaka pengarna.
Nu hade ju detta kunnat hända med vilket brytdatum som helst, men jag kommer nog att vara lite försiktigare med tajmingen av SAS-bokningar också.

Ja, skaffat Klarna Premium. Varierar mest mellan det och Plat+. Så kort kredittid med SAS MC nu och osäker på om det går att nolla kontot innan räkning kommer. Nytt OCR varje månad iaf hittills.

Jag vill ha mycket ( helst allt) kreditutrymme om 2x. Säg att krediten råkat användas innan, som jag ser det tjänar jag mer EB med detta upplägg.

Jag får 14/28 EB med Plat+ och 11,75 med Klarna. Alltid maxning med 30/40/50 EB om SAS MC kampanj.

Andra fördelar nu är direktöverföring till Klarna från mitt Revolut utan omväg samt mindre krediter använda för optimal creditscore.

Toppen