Senaste nytt

Boka för 15 personer

Lokföraren

Medlem
Hejsan
Vi ska åka på en resa till Grekland i sommar. Jag ska boka för 15 personer. Det är typ fyra familjer som ska åka.

Vill kunna betala allt på Amex. Även om det blir lite sämre reseförsäkring för de andra familjerna.

Behöver en resebyrå eller liknande som kan dela upp betalningen då det kommer bli mer än min kredit.

Vad ska ja tänka på mer?

Hejsan
Vi ska åka på en resa till Grekland i sommar. Jag ska boka för 15 personer. Det är typ fyra familjer som ska åka.

Vill kunna betala allt på Amex. Även om det blir lite sämre reseförsäkring för de andra familjerna.

Behöver en resebyrå eller liknande som kan dela upp betalningen då det kommer bli mer än min kredit.

Vad ska ja tänka på mer?
Om det är SAS du skall resa med kontakta deras gruppbokning, tror även Norwegian har något liknande.

Har inte dom stora charterbolagen kvar sina fysiska rese butiker i storstäderna. Undersök det alternativet först.

Ticket har en i exempelvis Sollentuna Centrum utanför Stockholm. Helt otroligt ändå att en sådan butik "går runt".
Min granne, som är pensionär sedan flera år tillbaka, cyklar ner på stan, till Ticket, när han ska boka den årliga charterresan till Kanarieöarna. Tänker att han nog är långt från att vara ensam om det... hur knasigt det än verkar för mig...

SAS Group sales är mycket bra att ha ett göra med. Vid bokning av så stor grupp ingår handbagage, incheckats bagage och rätt ok avboknings/betalvillkor. Det finns en särskild flik eller vad man ska säga på SAS sidan där du fyller önskemål så blir du kontaktad. Antar att de kan fixa med hotell också som en paketresa.

Min granne, som är pensionär sedan flera år tillbaka, cyklar ner på stan, till Ticket, när han ska boka den årliga charterresan till Kanarieöarna. Tänker att han nog är långt från att vara ensam om det... hur knasigt det än verkar för mig...

Lite OT, men jag träffade nyligen en person med lång bakgrund i branschen som öppnat en ny fristående allmän resebyrå i centralt läge efter pandemin. Det går som, eh, tåget. ”Men det är väl knappast någon nuförtiden som går in till er bara för att köpa en flygbiljett?”, invände jag men hade fel…

Det verkar alltså finnas en marknad fortfarande. Obegripligt för mig att folk hellre går till en resebyrå än att lägga timmar på att hitta konstiga flygrutter och sweet spots i bonusprogram.

Last edited:
Hejsan

Vad ska ja tänka på mer?
2023 bokade jag för 17 personer med Ticket (ej fysisk butik) och fick riktigt bra hjälp.
Tyvärr minns jag inte hur jag betalade eller om de accepterade Amex?

Lite OT, men jag träffade nyligen en person med lång bakgrund i branschen som öppnat en ny fristående allmän resebyrå i centralt läge efter pandemin. Det går som, eh, tåget. ”Men det är väl knappast någon nuförtiden som går in till er bara för att köpa en flygbiljett?”, invände jag men hade fel…

Det verkar alltså finnas en marknad fortfarande. Obegripligt för mig att folk hellre går till en resebyrå än att lägga timmar på att hitta konstiga flygrutter och sweet spots i bonusprogram.

Varje bättre hotel med självaktning har ju en Concierge som ordnar sånt som de flesta borde kunna fixa själva, kan man tycka.

Toppen