Senaste nytt

Eurobonus Award Planner

Ett tips till alla, har ni inte tittat på Awardplanner/ReseAssistenten nyligen, gör er själva en tjänst och kolla igen, det har tillkommit väldigt mycket nya funktioner de senaste månaderna och det är något helt annat än vad Awardplanner var för något år sedan. För min del har det blivit min primära reseplaneringsapp, och ersatt Tripit helt.

Ett tips till alla, har ni inte tittat på Awardplanner/ReseAssistenten nyligen, gör er själva en tjänst och kolla igen, det har tillkommit väldigt mycket nya funktioner de senaste månaderna och det är något helt annat än vad Awardplanner var för något år sedan. För min del har det blivit min primära reseplaneringsapp, och ersatt Tripit helt.
Jag kan bara instämma! Det finns flera funktioner som jag saknat på TripIt, exempelvis varning om man glömt boka hotell och om man har bokat när man senast kan ändra sig och boka av. För att inte tala om alla funktioner kring Eurobonus..

Finns det app till iOS?

Nej, men som progressiv webbapp (PWA) som du kan spara på din telefon och få pushnotiser. Finns guide hur man kommer igång. Går även att köras som app på desktop om man föredrar det.

93179bb47c04bab59e88c95253c7ac56.jpg

Kan någon göra ett case för early bird erbjudandet? Vad jag förstår är det bara SAS awards som kan bevakas och ej partner awards? Det är ju en rätt stor diskrepans jämfört awardfares.

Kan någon göra ett case för early bird erbjudandet? Vad jag förstår är det bara SAS awards som kan bevakas och ej partner awards? Det är ju en rätt stor diskrepans jämfört awardfares.

Att jämföra med AwardFares blir lite missvisande. ReseAssistenten är främst en reseplaneringstjänst. Jämförelsen bör ligga mot TripIt eller liknande tjänster. Men om man inte är intresserad av reseplaneringenfunktionerna så skulle jag säga att ”alla framtida funktioner” inom bonusresor/poängjakt är ditt starkaste case.

Det är ju en rätt stor diskrepans jämfört awardfares.
Precis som andra säger är det planeringsverktyget som är grejen, Awardfares behöver man fortfarande för att söka flyg. Reseplaneraren skiner möjligtvis lite före, när man bara söker inspiration, men framförallt EFTER man bokat sin resa. Att ha en supersmidig överblick av alla mina kommande resor, synkade med hotellnätter och andra bokningar, med alla detaljer som en poängjägare behöver som hur många poäng som använts, vouchers, när de går ut, omboknings/avbokningsdeadlines, automatisk synkning av alla flygändringar osv.

Sen finns de också en samling typ ”utilities” som är bra att ha för poängjägare, och i den kategorin skulle jag lägga poängflygssöket. Men det är efterrätten, inte huvudrätten :). Åtminstone för mig.

Precis som andra säger är det planeringsverktyget som är grejen, Awardfares behöver man fortfarande för att söka flyg. Reseplaneraren skiner möjligtvis lite före, när man bara söker inspiration, men framförallt EFTER man bokat sin resa. Att ha en supersmidig överblick av alla mina kommande resor, synkade med hotellnätter och andra bokningar, med alla detaljer som en poängjägare behöver som hur många poäng som använts, vouchers, när de går ut, omboknings/avbokningsdeadlines, automatisk synkning av alla flygändringar osv.

Sen finns de också en samling typ ”utilities” som är bra att ha för poängjägare, och i den kategorin skulle jag lägga poängflygssöket. Men det är efterrätten, inte huvudrätten :). Åtminstone för mig.

Jag tror problemet för mig personligen är att det TripIt gjorde har idag sugits upp av stora delar av marknaden. Jag har en ratio på typ 8:1 i tjänsteresor kontra semester. Jag brukade använda TripIt för tjäsnteresor då det kunde vara väldigt snårigt att sy ihop dessa komplexa ITN när man endast fick lite spridda bekräftelser. Tiderna har förändrats däremot. Numera har Amex, CWT tillochmed International SOS m.fl. funktionalitet likt TripIt i sina appar som syr ihop paketet. Detta lämnar behovet öppet för privata resor, där blir det dessvärre inte lika många.

Toppen