Senaste nytt

Eurobonus Award Planner

När jag skulle lägga till resmål i ”Mina resor” men den kanske bara loggar St Lucia ändå?

Resmål (Stad/Ort) på Mina Resor är det just stad eller ort, inte flygplats. Och stadskoden för St Lucia är just SLU (vilket då inte syftar på flygplatsen).

Flygresor lägger man till under flygresor och då väljer man flygplatser :)

Resmål (Stad/Ort) på Mina Resor är det just stad eller ort, inte flygplats. Och stadskoden för St Lucia är just SLU (vilket då inte syftar på flygplatsen).

Flygresor lägger man till under flygresor och då väljer man flygplatser :)
Kanske jag som gör fel, men kan inte lägga till flygresor eller annat. Kunde skapa en egen resa men när jag klickar på den så blir skickad till startsidan.

Nu då? Hade nog glömt öppna upp alla funktioner för alla medlemmar :)
Kanske jag som gör fel, men kan inte lägga till flygresor eller annat. Kunde skapa en egen resa men när jag klickar på den så blir skickad till startsidan.
Jag passade även på att lägga till en header för din destination.

1734267857413.png

Nu är "Mina Resor" tillgängligt för alla medlemmar.

Beskrivning av "Mina Resor"
Med vår tjänst får du inte bara möjlighet att samla all din reseinformation på ett och samma ställe, utan du kan även enkelt dela dina resplaner med familj, vänner eller kollegor via en smidig extern länk. Dessutom erbjuder vi en unik funktion för automatisk bevakning av dina inlagda flygresor. Bevakningen sker via vår koppling till en sambandscentral, vilket innebär att vi är oberoende av din resebyrå. På så sätt kan vi garantera att du får uppdaterad och korrekt information direkt från källan, som exempelvis flygplanstyp, avgångs- och ankomsttider, flygtid samt om din flight överhuvudtaget är planerad på det aktuella datumet.

Vår tjänst är inte en ersättning, utan snarare ett komplement till andra resehanteringstjänster som exempelvis TripIt eller Flighty. Vi fyller tomrummet efter funktioner som dessa saknar, genom att erbjuda personlig och detaljerad information om din resa. Exempelvis kan du hålla reda på hur resan har betalats, både med pengar och poäng, vilka vouchers som använts samt deras utgångsdatum. Utöver detta kan du också lägga till hotellbokningar och evenemang, med detaljer som datum för fri avbokning, om bokningen är betald eller inte, samt vart den är gjord. Du får till och med en sammanställning av vad resan beräknas kosta, inklusive obetalda bokningar i utländsk valuta, baserat på dagens växelkurs. Allt detta gör att du kan ha fullständig kontroll över dina resor och bokningar.

Tjänsten är inte perfekt, men den är good enough för att fylla behovet hos många resenärer. Detta projekt bedrivs helt pro bono, utan någon extern finansiering. Om du vill hjälpa till att påskynda utvecklingen och uppskattar det vi gör, överväg att bidra. Varje bidrag hjälper oss att förbättra och utveckla tjänsten ytterligare!

minaresor.jpg

Lite feedback, vet inte om det är möjligt men om så är fallet hade det varit riktigt bra om man kunde anpassa vilka typer av förändringar man vill få notiser om. Ännu bättre om man kan anpassa det för separata flighter. Ser t.ex. stort värde i att få notis om equipment change på vissa rutter men kanske inte när SAS ändrar från A320neo till A320 på ARN-LLA.

(Erkänner att jag ibland blir lite smått nervös när mailen kommer så hade varit skönt att kunna filtrera bort de "onödiga"). :)

Edit: en annan liknande idé är om det skulle vara möjligt att välja en gräns för notiser om tidtabelländringar? Har jag t.ex. en connection på 4 timmar spelar kanske inte en tidtabell ändring på < 30 min så stor roll och hade då varit bra att kunna ställa in att man endast vill ha notiser vid större förändringar på en sådan resa.

Har ingen koll på hur svårt det är att få till dessa saker utan det är bara några tankar. Tack för en grym tjänst överlag som sagt!

Last edited:
Lite feedback, vet inte om det är möjligt men om så är fallet hade det varit riktigt bra om man kunde anpassa vilka typer av förändringar man vill få notiser om. Ännu bättre om man kan anpassa det för separata flighter. Ser t.ex. stort värde i att få notis om equipment change på vissa rutter men kanske inte när SAS ändrar från A320neo till A320 på ARN-LLA.

(Erkänner att jag ibland blir lite smått nervös när mailen kommer så hade varit skönt att kunna filtrera bort de "onödiga"). :)

Edit: en annan liknande idé är om det skulle vara möjligt att välja en gräns för notiser om tidtabelländringar? Har jag t.ex. en connection på 4 timmar spelar kanske inte en tidtabell ändring på < 30 min så stor roll och hade då varit bra att kunna ställa in att man endast vill ha notiser vid större förändringar på en sådan resa.

Har ingen koll på hur svårt det är att få till dessa saker utan det är bara några tankar. Tack för en grym tjänst överlag som sagt!

Det är bra idéer som jag själv har tänkt på att utveckla, men just nu står vi där vi står pga andra prioriteringar. Men den dagen jag avsätter mer tid för detta så är ”mina resor” högt prioriterat.

Det jag kan fixa relativt snabbt är valet att inte gå en flight bevakad. Återkommer när det är klart.

Toppen