hco
Medlem
Nu kom ett välkomstmail till Guld.Hah! Samma här. Inget svar men uppgraderad!
Nu kom ett välkomstmail till Guld.Hah! Samma här. Inget svar men uppgraderad!
Känner samma sak, men tog inte heller screenshot. Villkoren finns bevisligen där nu.Jag är relativt säker på att många av villkoren tillkom senare. Jag bokade första dagen och läste samtliga villkor, och de 2 av de 3 sista var inte med då. Har tyvärr ingen screenshot.
Förstår jag rätt att det tog 4 dagar från mailet till Finnair till att du kunde se guld på kontot?Inte fått något svar men blivit statusmatchad. Gjorde matchningen i Måndags
Det stämmer, fick även ett välkomst mail från Finnair några dagar efter att jag skrivit inläggetFörstår jag rätt att det tog 4 dagar från mailet till Finnair till att du kunde se guld på kontot?
You and me both. 1000kr i sjön. Men man får lite avios + förlängt utgångsdatum + (viktigast) en bra lärdom. Det ironiska är att Finnair går back på det hela då jag flyger mycket till Finland med jobbet, men kommer att byta till SAS när min Gold går ut.Nekades precis med hänvisning till reglerna att man inte tidigare fått status match. Jag är fortfarande rätt säker på att just den regeln tillkom senare, för jag läste reglerna noggrant (inkl terms längst ner på sidan). Men men - har inget bevis så tar det på shit happens kontot. Trist bara att jag nu måste flyga med Finnair på biljetten jag köpte
Finns ju möjlighet att de faktiskt går back i dagsläget om du flyger billig ekonomi mellan Sverige och Helsingfors och använder statusformåner (men inte flyger tillräckligt för att tjäna in statusen)You and me both. 1000kr i sjön. Men man får lite avios + förlängt utgångsdatum + (viktigast) en bra lärdom. Det ironiska är att Finnair går back på det hela då jag flyger mycket till Finland med jobbet, men kommer att byta till SAS när min Gold går ut.
Har ju ändå kollegor med mig som får fast-track mm. De köper också biljetter. Tror nog Finnair går plus. Så mycket dricks det inte (förutom på kommande MR-resa där jag tänker gå break-even).Finns ju möjlighet att de faktiskt går back i dagsläget om du flyger billig ekonomi mellan Sverige och Helsingfors och använder statusformåner (men inte flyger tillräckligt för att tjäna in statusen)![]()