Senaste nytt

SAS Eurobonus mastercard, nya villkor från 15 november

Månadens faktura låg som e-faktura hos Swedbank pengarna drogs idag och syns som inbetalning i SAS Mastercard appen och ser brytdatum vilket jag inte gjort förut.
Inga Eurobonuspoäng än , det tar väl fortfarande några dagar ;-)

Mitt bryt har bytts, vet att det inte gjorde så för alla förra månaden. Jag har fått ett annat OCR nu än tidigare men osäker om det kommer byta från månad till månad, det får vi se när nästa faktura kommer om någon vecka.

De har gått ut med att det kommer ett nytt OCR-nummer på kommande fakturor...
Jaha, det har jag helt missat såg dock att jag fortfarande har samma.
Mitt bryt har bytts, vet att det inte gjorde så för alla förra månaden. Jag har fått ett annat OCR nu än tidigare men osäker om det kommer byta från månad till månad, det får vi se när nästa faktura kommer om någon vecka.
Segt om det blir nytt varje månad men det kanske är ett sätt för dom att stoppa att man betalar in i förväg.

Ok, jag är lider av dyskalkyli så snälla gå inte får hårt åt mig nu ;). Om någon vänlig själ vill hjälpa mig att förstå så får man gärna hålla en nivå som en 10-åring förstår.
Jag fattar verkligen inte hur det verkar bli med fakturorna pga de nya villkoren. Jag har fått info om att nytt brytdatum är 19 april. I mitt huvud så ser det ut att jag nu får en stor faktura som täcker 1,5 månaders köp. Men kommer jag bli "kompenserad" med att få en faktura som då bara täcker en halv månad?

Last edited:
I mitt huvud så ser det ut att jag nu får en stor faktura som täcker 1,5 månaders köp. Men kommer jag bli "kompenserad" med att få en faktura som då bara täcker en halv månad?
Nej, efter din stora faktura så kommer du att få fakturor som täcker ca en månad igen, men nu med kortare betalningsfrist. Den halva månaden får du ingen "kompensation" för.

Nej, efter din stora faktura så kommer du att få fakturor som täcker ca en månad igen, men nu med kortare betalningsfrist. Den halva månaden får du ingen "kompensation" för.
Ok. Men kan du förklara för mig, som om jag vore du i huvudet, varför min känsla är fel om att jag nu blir av med mer pengar än om det hade tuffat på som det gjort innan.

Toppen