Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

Någon annan som inte kan checka in via appen? Märkt av att det har varit problem att välja säte, checka samt få biljetter i appen nyligen.
Jag hade också problem i appen igår att checka in så gjorde det på datorn, antog däremot att det var för att jag skulle till USA och APIS krånglade

Inga problem här för senaste flyget som gick i söndags. Nästa incheckning sker imorgon, förhoppningsvis.

Senaste incheckningen strular däremot. Inget alternativ för incheckning i appen, inte ens efter att nedräkning till 24h avslutats. Incheckning via hemsida funkar men får inte ut boardingpass.

Två märkliga saker med diamond-support-chatten. Jag är inloggad i appen och behöver hjälp med en bokning. Startar chatten och där är en drop-down att ang vilken bokningsreferens det gäller. Smutt, jag väljer en bokning, fyller i ett fält med vad problemet är. Mitt EBD-nummer är förifyllt.

Inom kort kommer en agent in, och frågar vad jag vill ha hjälp med. Jag säger igen vad problemet är och agenten frågar efter boknigsref. Jag förstår då att agenten inte ser varken vilken referens jag valt i starten eller vad jag skrivit i ämnet...

IMG_20260422_104045.jpg

Nu när jag kolla skärmdumpen står jag som "guest" också, så jag vet inte om alla problem hände för att chatten inte är "inloggad" eller för att det inte alls fungerar med fälten eb-nummer, bokningsref och ämne.

Vore alltså bra om appen skickar med all nödvändig info till chat-agenten!

Toppen