Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Nivåpoäng) tråd

Tackar Palmen för den snabba noteringen. Jag tror jag avvaktar lite med avbokningen ändå och ser om dom inte tar och byter plan. Det borde väl ändå räknas som long haul, det verkar ju göra det om man ser till poängen?
Vi gjorde det misstaget för 10 år sedan och bokade BC med Finnair till USA och fick typ plus säten, inte så kul.
Hoppas på byte av plan, någon gång ska man väl ha tur
Rutten är planerad att gå med A320 och inte A321LR. Sen kan ju saker ändras såklart.

Men att det ska ge lika mycket poäng som de längsta longhaul rutterna är en utopi och högst troligt fel i systemet som kommer att ändras.

Skulle absolut inte boka denna rutt som en MR. Bedrövliga tider, självplågeri i stolen, osäkert läge i världen och direkta omgivningen.

Tack för all input för denna resa. Vi bokade ju dock långt fram i tiden och har möjligheten att vänta med avbokningen så det är väl det vi får göra och se om något ändras. Men med det sagt så ändras det inte till en vettig sittplats (vettigt plan) och att poängen för resan behålls så kommer vi avboka.

Blåser lite liv i denna tråd. Efter att mina Elite-planer rubbades och jag nu inte kan ansöka om kortet igen förrän i juni månad (utan garanti på att det ens då går igenom), så behöver jag på något sätt skrapa ihop 70k poäng tills sista november för att återkvala till diamant. Normalt sett tenderar jag i tjänsten få ihop 48k, men dessa går inte att garantera. Planerar därav på något sätt att MR:a ihop 70k poäng.

Anmälde mig dumt nog inte till någon challenge från julkalendern, så vill gärna på något smidigt sätt (utan att bränna ett hål i ekonomin) få ihop dessa poäng. Har någon här något bra tips? :D

Blåser lite liv i denna tråd. Efter att mina Elite-planer rubbades och jag nu inte kan ansöka om kortet igen förrän i juni månad (utan garanti på att det ens då går igenom), så behöver jag på något sätt skrapa ihop 70k poäng tills sista november för att återkvala till diamant. Normalt sett tenderar jag i tjänsten få ihop 48k, men dessa går inte att garantera. Planerar därav på något sätt att MR:a ihop 70k poäng.

Anmälde mig dumt nog inte till någon challenge från julkalendern, så vill gärna på något smidigt sätt (utan att bränna ett hål i ekonomin) få ihop dessa poäng. Har någon här något bra tips? :D
Det beror ju lite på vad du vill göra och hur obekvämt du kan tänka dig att resa. Bästa värdet (level points per krona) brukar vara Premium Longhaul. Men jag hade nog försökt hitta Business Flex till vettigt pris med många byten. Exempelvis så bokade jag HAD-ARN-HEL-CPH-ICN-CPH-ARN-HAD med julkalendern för ca 30k (det går garanterat att hitta billigare men jag var tvungen att åka just de datumen) vilket gav 64400 level points men utan julkalendern så hade den gett 34400 level points vilket är bättre än 1p/kr vilket det kostar om man köper poängen (dessutom kan man inte köpa så många).

Vill se om jag tänker korrekt. Kollegan vill köra en snabb milagerun med julkalendern inom europa. Han tänkte köra HEL-ARN-TLL och tillbaka på vändande flyg i busness flex (J), vilket borde ge 2500 per leg, vilket borde vara 10000p och det gånger två i och med julkalendern, stämmer detta då Finland inte räknas som skandinavien?

Vill se om jag tänker korrekt. Kollegan vill köra en snabb milagerun med julkalendern inom europa. Han tänkte köra HEL-ARN-TLL och tillbaka på vändande flyg i busness flex (J), vilket borde ge 2500 per leg, vilket borde vara 10000p och det gånger två i och med julkalendern, stämmer detta då Finland inte räknas som skandinavien?
Flög exakt det på en Business Flex i bokningsklass som gav 2500 per flight. Funkade hur bra som helst.

Rutten är planerad att gå med A320 och inte A321LR. Sen kan ju saker ändras såklart.

Men att det ska ge lika mycket poäng som de längsta longhaul rutterna är en utopi och högst troligt fel i systemet som kommer att ändras.

Skulle absolut inte boka denna rutt som en MR. Bedrövliga tider, självplågeri i stolen, osäkert läge i världen och direkta omgivningen.
Nu valde jag att avboka denna, Kändes som att hoppet om att både få behålla poängen på den angivna nivån och att dom skulle byta plan till ett med en riktig business class är på tok för lågt. Tack för ni uppmärksammade allt så att det inte vart en sista minuten avbokning av detta.

Toppen