Senaste nytt

Qatar Airways efter 28 Feb 2026

Verkar som Qatar Airways börjar flyga sina pax utan att mellanlanda i Doha , de har ju redan slottider men blir väl dyrare tankningar

Attachments

• Screenshot_20260313_213357_Flightradar24.jpg
    Screenshot_20260313_213357_Flightradar24.jpg
    {memory} MB · Visningar: 85
  • Screenshot_20260313_213549_Flightradar24.jpg
    Screenshot_20260313_213549_Flightradar24.jpg
    645,8 KB · Visningar: 85
Jag antar att staten Qatar kommer stödja flygbolaget men man undrar ju hur länge det kan överleva med bara några få plan i luften. Känns som att de flög betydligt mer under pandemin.

Jag antar att staten Qatar kommer stödja flygbolaget men man undrar ju hur länge det kan överleva med bara några få plan i luften. Känns som att de flög betydligt mer under pandemin.
Det kan nog hålla på länge. Staten kommer garanterat skjuta till mer pengar under en lång period. Frågan är väl mer hur länge de hänger i innan de börjar sparka mycket folk, och därmed får en längre startsträcka när de väl kommer igång igen. Men att bolaget faktiskt går går under tror jag skulle ta väldigt lång tid.

Skulle kriget hålla på länge kan vi kanske få se fler fall där de gör likt Finnair (som ju bland annat gjorde det åt just Qatar) - flyger ren wet lease år andra bolag, där rutten inte passerar Doha.

Toppen