Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Lämnade just loungen. Maten är god som vanligt, särskilt soppan. Men idag, som flera gånger tidigare, var service riktigt dålig.
Bordet bredvid, Äldre dam. Skickar tillbaka fisken. Den är kall. Får en ny tallrik 10 minuter senare. Fortfarande kall. Servitrisen förklarar att fisken är ångad, ska vara lite rå och att hon tror inte rätten ska vara varm!

Vår varmrätt kommer till bordet mindre än 3 minuter efter soppan ställs framför oss. Jag har inte ens tagit första sked eftersom jag började med brödet. Skickades tillbaka. Andra gången det har hänt oss. När vi fick varmrätten senare var den knappt ljummen. Det ska inte vara svårt att servera varm potatismos även om det är många gäster.

Beställde ett vin från betallistan till varmrätten senare. Sa bara ett glas av den amerikanska Chardonnayn. Svar. Det har vi inte, Chardonnayn är inte från USA. Jag förklarar att det finns på den andra listan. Hon kommer med menyn och pekar på den gratis Chardonnay och noterar att det inte är amerikansk. Jag flyttar på några lösa blad och visar henne den amerikanska Chardonnay för 100 kr glaset på den andra sidan med menyn för betald mat och dryck. Hälldes senare upp utan att låta mig provsmaka lite först. (Ok inte 110% nödvändigt men även de flesta billiga krogar klarar av detta idag). Ska det verkligen vara svårt att ha koll på en vinlista med mindre än 15 olika viner sammanlagt.

Beställer espresso. Inget socker kommer, helt ok. Ber om socker. Får socker men inget sked.

Generellt är det mycket personal som springer runt som halshuggna höns.

I toaletten var första båset ganska skitig. Någorlunda ok när jag gick vidare till nästa istället. Hatar att det saknas papper för att torka händerna. Varmluftapparaten är den sämsta jag har någonsin sett. Blåser vattnet bort från händerna och i princip rakt ut i luften.

Synd. Med lite bättre styrning och utbildning av personalen skulle loungen kunna vara en riktig höjdare. Idag får helheten kanske 6 poäng av 10 möjliga.

PS någon som vet varför alla bord längst in till vänster alltid ha en Reserverad skylt på sig?

IMG_5635.jpeg

Platinum@lagirafe Riktigt trevligt. Trots att det vae lågt tryck hade jag ett val på loungen en trappa upp eller Girafe. Jag tror det är utrymmet som Nordea Private Banking kunder satt i tidigare man utnyttjar. Bra utbud vid frukost och det kändes mer avslappnat och luftigt/ljust.

Toppen