Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finnair tog ut det dubbla 2300€ per pax. Gissar att ministern hitta lite pengar att subventionera med, det är ju ändå valår...

Nja, det ska väl prissättas som en reguljärbiljett skulle ha kostat och inte efter reell kostnad. Jag blev hemflugen från Söderhavet under pandemin och fick betala ungefär vad en reguljärbiljett kostade men det kan knappast ha täckt mer än en bråkdel av kostnaden, som tyska skattebetalare täckte större delen av…

Här kanske det blir några som får grina ut i pressen efter genomförd resa.

1772810331342.png

Det kan vara på sin plats att påpeka att vissa kortföretag, som AmEx, kör troligen med Force Majeure på kostnaderna. När jag vart fast i USA under 9/11 så visst jag lyckades förvisso komma hem för samma kostnad, men inte f*n var AmEx intresserade av att betala extra hotelkostnaden för de tre nätter jag vill minnas jag fick punga ut med. Så eventuella reseförsäkringar kan visa sig totalt värdelösa.

Men i mitt fall täcktes det av HEMFÖRSÄKRINGEN. Men all reklam om reseförsäkring osv via AmEx visade sig TOTALT värdelös.

Det kan vara på sin plats att påpeka att vissa kortföretag, som AmEx, kör troligen med Force Majeure på kostnaderna. När jag vart fast i USA under 9/11 så visst jag lyckades förvisso komma hem för samma kostnad, men inte f*n var AmEx intresserade av att betala extra hotelkostnaden för de tre nätter jag vill minnas jag fick punga ut med. Så eventuella reseförsäkringar kan visa sig totalt värdelösa.

Men i mitt fall täcktes det av HEMFÖRSÄKRINGEN. Men all reklam om reseförsäkring osv via AmEx visade sig TOTALT värdelös.
Kan nog variera mellan bolagen. Noterade att Länsförsäkringar skickade ut pressmeddelande häromdagen att de tar kostnader.

Även detta lär variera med tid, tillbud och försäkringsbolag. Knappt 20 år efter din ofrivillgia vistelse täckte Amex en månads uppehälle under pandemin. Sedan dess har Amex bytt försäkringsbolag och det är en helt ny verklighet, så jag skulle ge noll tilltro till historiska upplevelser som våra.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen