Hej! Jag är i startgroparna för att boka businessbiljetter för två till Dubai 2027, februari eller mars. Jag vill helst åka Qsuite och därför har jag gjort följande plan:
Första sträckan, separat cash bokning
• CPH-LHR ekonomi biljett, billigt flyg som passar tidsmässigt
"Huvudflyg", separat bokning med Avios
• LHR-DBX med QA
Hemresa separat bokning cash
• DWC-CPH ex. med Norwegian
Jag har sett att det är en extra flygskatt i England. Är det så pass att jag ska undvika LHR och istället ta CDG? Jag vill som sagt maximera sannolikhet för Qsuite (och därmed också för ett bra alternativ om det skulle bli ändring).
Har lekt en hel del med slagningar och just nu verkar det mestadels finnas platser för 90K Avios per person i februari nästa år. Om man kollar mer i närtid finns det en del 45K och till och med 22.5K så jag antar att det kan gå upp och ner. Jag har 150K Avios.
Tar gärna era tips på om jag har tänkt rätt, tänkt fel, missat något helt och hållet eller andra tips
Första sträckan, separat cash bokning
• CPH-LHR ekonomi biljett, billigt flyg som passar tidsmässigt
"Huvudflyg", separat bokning med Avios
• LHR-DBX med QA
Hemresa separat bokning cash
• DWC-CPH ex. med Norwegian
Jag har sett att det är en extra flygskatt i England. Är det så pass att jag ska undvika LHR och istället ta CDG? Jag vill som sagt maximera sannolikhet för Qsuite (och därmed också för ett bra alternativ om det skulle bli ändring).
Har lekt en hel del med slagningar och just nu verkar det mestadels finnas platser för 90K Avios per person i februari nästa år. Om man kollar mer i närtid finns det en del 45K och till och med 22.5K så jag antar att det kan gå upp och ner. Jag har 150K Avios.
Tar gärna era tips på om jag har tänkt rätt, tänkt fel, missat något helt och hållet eller andra tips