Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

:) oklart vad mrestes menade, men jag kan inte tänka mig att AMEX har system att kontrollera 3timmars regeln. Jag är dock inte så intresserad av att testa det, SÅ god är inte en EspressoHouse påse.
Jag kände inte till regeln. Har kanske brutit den någon gång. Men jag hade aldrig märkt det om Amex tog betalt. Har i genomsnitt 30 Amex Platinum transaktioner i månaden och kontrollerar aldrig dem.

Läser man reglerna får man besöka lounge en gång per dag.
Men man får också en dag ta Lounge on the go på en flygplats man inte besökt loungen på.

Frågan blir ju då om man kan få 2 glas champagne som lounge on the go i Helsingfors :)

Is there a limit to how many lounge entries I have?
You are welcome to visit the Nordic Lounges once per day. The Nordic Lounges benefit is valid for departure and if you have not already collected a Lounge on-the-go at the same airport.

-----------

How many times can I collect a Lounge on-the-go?
Once per day, per Platinum member.

The Lounge on-the-go benefit is valid for departure and if you have not already visited the lounge at the same airport.

Har ett flyg med boarding 11.10 nästa vecka vilket betyder för sent för frukost och för tight om tid att få till en lunch. Får man gå in i loungen, ta en kaffe och croissant för att sen plocka med sig lounge on the go?

Nej, du får inte gå in i loungen och sedan hämta ut en lounge on the go.

Nej.
Du får helt enkelt nyttja loungen tidgare alt skippa.

Toppen tack för snabbt svar!

Försökte hitta svaret på hemsidan och trillade över följande: "Vid dukade bord får du som Platinum-medlem, din extrakortmedlem plus varsin gäst njuta av en välkomponerad frukost- och lunch/middagsmeny signerad stjärnkrögaren Pontus Frithiof."

Har alltid fått för mig att det är max 2 personer per dag per Platinum-konto (huvudkort + extrakort) som gäller för besök. Tolkar jag det rätt att det i själva verket är 4 personer man kan få in i loungen per besök (så länge både huvudkort och extrakort är närvarande vid besöket)?

Toppen tack för snabbt svar!

Försökte hitta svaret på hemsidan och trillade över följande: "Vid dukade bord får du som Platinum-medlem, din extrakortmedlem plus varsin gäst njuta av en välkomponerad frukost- och lunch/middagsmeny signerad stjärnkrögaren Pontus Frithiof."

Har alltid fått för mig att det är max 2 personer per dag per Platinum-konto (huvudkort + extrakort) som gäller för besök. Tolkar jag det rätt att det i själva verket är 4 personer man kan få in i loungen per besök (så länge både huvudkort och extrakort är närvarande vid besöket)?
Japp, det stämmer. Fyra personer med huvudkort + extrakort.

Käkade Banh mi igår som var riktigt god (trots att koriander saknades), den var dock väldigt liten. Vet någon om man kan beställa flera rätter?

Hade jag beställt två Banh mi så hade det motsvarat en vanlig portion.

Toppen