Senaste nytt

Dr. Miles, palmen, Palazzi testar Turkish Airline Business class inom Europa

Dr. Miles

Expert
Bilderna från igår kväll.

Vi var på Old Thameside Inn nära London Bridge och åt middag och tog lite öl (eller Ginger Ale för min del).
London_03.jpg

Palazzi och palmen tar varsin öl.
London_01.jpg

Utanför puben fanns ett stort skepp som liknade piratskepp. Det syns inte så bra på bilden som var tagen med mobiltelefon.
London_02.jpg
 

Swisser

Medlem
Rolig läsning, trevligt med många bilder och ett lite annorlunda reportage!

Det verkar dock som om det var en ganska ansträngande resa för er med inte allt för mycket komfort och lite sömn, speciellt för Palazzi. Det är väl det här som tyvärr är realiteten för de flesta som är ute och flyger (väntetider, långa köer, trånga flygplan - narrow body, obekväma flygstolar med lite plats, mat av varierande kvalitet, service som varierar, etc. ....) och inte den glamorösa upplevelsen som vi emellanåt kan få uppleva när vi flyger i förstaklass. Men det är ju det som gör att man verkligen uppskattar att kunna flyga med stil emellanåt.
 
Synd att det var totalförbud att använda telefon/kamera när vi påbörjade landningen mot IST inatt. Efter Hong Kong var detta den vackraste inflygning jag upplevt (aldrig flugit till/från IST på natten).

Dom säger att de är förbud men de händer inget om du använder den! Jag har flugit många gånger och personalen har promenerat förbi o inte sagt en grej. Till och med på en av flighterna med Qatar satt vi vid nödutgången och då blev den kvinliga personalen som satt mittemot mig intresserade o vi prata massa foto och sånt under taxing och take-off ;) Handlar om att smyga med de annars!
 

Dr. Miles

Expert
British Airways flight Stockholm -> London i Economy (01 feb)

De-icing på Arlanda
British Airways Economy ARN-LHR_05.jpg

Kyckling wraps. Det smakade gott.
British Airways Economy ARN-LHR_08.jpg

Flygning över London City Airport
British Airways Economy ARN-LHR_09.jpg

Park Inn Heathrow från landningsbanan
British Airways Economy ARN-LHR_13.jpg
 

Palazzi

Medlem
Tyvärr finns det inga bilder från club europe.... Det ena problemet var att jag lagt kamera + mobil i handbagaget (kvinnan i stolen bredvid var inte sugen på att flytta sig:p). Andra problemet är att jag knappt var levande, och därmed föredrog att vila ögonen.

Det finns ju dock många bilder på BA Club Europe här på sidan, och det handlade om klassisk english breakfast för min del :)
 

Mickey

Medlem
Utomhustemperatur var runt 10-12 C, varför behöver man de-icing när det är varmt?

Jag antar att luftfuktigheten var hög så planet kan ha dragit på sig is vid tidigare landning eller så ville kaptenen skydda sig mot isbildning och körde en anti-icing för att förhindra isbildning vid start.
 

Dr. Miles

Expert
British Airways flight London -> Istanbul i Economy (01 feb)

British Airways Airbus A319. Det ser liten ut.
British Airways Economy LHR-IST_06.jpg

Seat pitch på denna flight var okej.
British Airways Economy LHR-IST_10.jpg
Jag fick seat blocking.
British Airways Economy LHR-IST_11.jpg

Utsikt över London Heathrow
British Airways Economy LHR-IST_20.jpg

Lugnt i Business class kabinen
British Airways Economy LHR-IST_22.jpg

Liten skärm som visar Flight map
British Airways Economy LHR-IST_23.jpg

British Airways serverade riktig mat på denna flight. Jag trodde att jag skulle få Afternoon tea.
British Airways Economy LHR-IST_27.jpg

Bron över Bosporen
British Airways Economy LHR-IST_33.jpg
 
Toppen