Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Kan du inte köpa de sista poängen, de bakdateras väl?
Jag ringde eurobonus supporten nu och de tyckte tyvärr att det kommer vara så här nu, poängen kommer när de kommer. Så ville jag ha EBG fick jag köpa de saknade 1700 poängen. Vilket då fungerade, det verkar som att de bakdateras om man köper de efter brytdatum.

Vetetusan om det var värt de totalt 27.000 + 17.000 baspoäng som jag la extra nu för att nå EBG men kändes ju helt dumt att först lagt 27.000 baspoäng på ingenting.

Man blir trött på detta. Ska ta mig en rejäl funderar på om jag ska säga upp mitt elite nu, eller se om jag kan ha chans att trigga en första 2-4-1 före jag säger upp det.

Enklast hade rimligtvis varit att level points krediteras samtidigt som bonuspoängen på samma post på utdraget. Hade gjort det betydligt enklare då alla har olika brytdatum på sina fakturor.
Ja, går det att kreditera bonus- och nivåpoäng samtidigt för flighter borde det ju gå för Amex-överföringar, och minska risken för fel. Att ta en dryg månad extra på sig för att multiplicera med 0,3 är inte alldeles lätt att motivera.

Ja, går det att kreditera bonus- och nivåpoäng samtidigt för flighter borde det ju gå för Amex-överföringar, och minska risken för fel. Att ta en dryg månad extra på sig för att multiplicera med 0,3 är inte alldeles lätt att motivera.
Något måste det ju vara i systemen eftersom mastercard inte heller postar samtidigt. De går väl olika import filer (det verkar ju väldigt 90-tal-skicka-filer-fram-och-tillbaka i tekniken) och de kanske helt enkelt inte klarar av att läsa in så många poster samtidigt. Eller något.

Flighter är ju mer utspritt över tid...

Egentligen spelar det väl inte så stor roll när de kommer, om det är +1 vecka eller +5 eller +9 eller något annat. Bara det är enhetligt varje månad och man kan lita på det och planera därefter. Och här har Amex/SAS lite att bevisa...

Egentligen spelar det väl inte så stor roll när de kommer, om det är +1 vecka eller +5 eller +9 eller något annat. Bara det är enhetligt varje månad och man kan lita på det och planera därefter. Och här har Amex/SAS lite att bevisa...
Jo det spelar stor roll första året då man bara får poäng för 11 månader och inte 12 månader.

När första året är passerat blir det 12 månader som förväntat.

Jo det spelar stor roll första året då man bara får poäng för 11 månader och inte 12 månader.

När första året är passerat blir det 12 månader som förväntat.

+1

Exakt så, men med tanke på den inkonsekvens som råder kanske man inte ska räkna med 12 månader nästa period heller.

+1

Exakt så, men med tanke på den inkonsekvens som råder kanske man inte ska räkna med 12 månader nästa period heller.
The only thing that is constant is change...

Men att de skulle flyttar ytterligare 1 månad bort känns tämligen osannolikt.

Toppen