Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Har bryt den 25:e i månaden och brukar få bonuspoäng den 26:e och nivåpoäng den sista dagen i månaden, eller åtminstone alltid bakdaterat till den siste.
Nu kom nivåpoängen som borde kommit 31:e januari, den 7:e februari. Dvs en förändring som gör att vi tappar en månads intjäning av nivåpoäng då man inte bakdaterar längre. Så fort årets första 2-4-1 är intjänad får det bli lite celibat från Amex.

Mina stämmer perfekt. Extrapoäng som landade 8 januari gånger 0,3 = nivåpoäng jag fick idag.
Samma för mig. Återstår att se om februari poängen kommer imorgon i så fall som "utlovat"

Yes, nu trillade poletten ner. Skiljer 1 poäng för mig men betraktar det som avrundning.

Har bryt 1:a feb och hade 200 000 nivåpoäng från förra perioden så jag klagar inte på att poängen kom in i denna perioden istället, men jag lider med de som behövde poängen för att behålla status
Jag fick följande svar från sas duamond support. Så om någon drabbats av poäng på fel år pga detta som påverkar status skulle jag direkt höra av mig till sas.
Screenshot_20260206_115013_Email.jpg

Inga statuspoäng idag från Amex. SAS MC poängen kom såklart.

Så verkar bli 1 mån + 1 vecka delay för Amex statuspoäng? Håller tummarna ännu för att det ska komma januari statuspoäng inom nästa 36 timmar, men…

Kolla Amex extrapoängen från 8/1, och multiplicera med 0,3. Ifall den summar stämmer med vad du fick igår, så är det poängen från december spend.
Det var decemberpoängen som kom igår (åtminstone för mig men antar samma för andra). Noterar att detta tog mig över gränsen till guld och att det gick oroväckande fort givet mängden flyg..... på tal om att få status utan att flyga.

1770569975385.png

Toppen