Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Nu har jag facit på hur bonuspoängen hanteras vid beställning runt årsskiftet;
Jag insåg i december att det förmodligen skulle saknas några poäng i år för att komma upp i guld, så 6 dec beställde jag tvättlappar och lite annat från shoppen. Antog att det skulle gå lika fort att få poängen som det gör när man beställer från typ Amazon.
Men idag trillade de in och hamnade då på den nya perioden istället. Igår fick jag även in poäng från en beställning från Apohem som gjordes den 5 dec, men dessa hamnade på förra perioden.
Jag kom dock upp i 45000 poäng ändå förra året så att Conscious Travel poängen hamnade på den här perioden är bara bra för min del.
Bara poängen från CT 2025 -> nivåpoäng daterade jan2026? Eller "krediterades" CT året 2026? Dvs. har du iom detta bränt CT 2026 också? Blev snurrigt. hoppas du förstår frågan.

Tror vi att CT överlever 2026 eller att det läggs ner? Tänker att man kanske ska skynda sig att slutföra 10 steg.
Att de skapat en ny video för året och laddat upp den signalerar väl att man ännu kör 2026?
CT-programmet har körts kalenderårsvis, så det ska nog mycket till för att de inte ska slutföra 2026, eftersom året är påbörjat. Vad gäller 2027 så får vi väl se vad som händer med SAS och Eurobonus i största allmänhet, när AF-KLM med största sannolikhet blir majoritetsägare under detta år. Blir Eurobonus kvar i någorlunda oförändrad form under 2027 (snarare än att SAS sorteras in under Flying Blue), så är nog chansen god att CT också blir kvar 2027.

Jag tror det är mycket troligare att de billigare produkterna försvinner från webbshoppen än att hela programmet läggs ner. Så vill man skydda sig mot det kan man ju köpa till sig de flesta steg nu och sedan fullfölja i slutet av året.
Jag börjar snart misstänka att så redan skett för jag beställde tvättmedel 1 jan och fortfarande inget som tyder på att de skickats. :/

Toppen