Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

I och med att du slutar och börjar respektive resa i SEZ så ska det gå bra att boka så. Oklart hur skatterna blir mtp att det är rätt dyrt att åka biz iaf från UK.
Tänker att jag bara slutar min resa i Storbritannien så ADP borde inte vara aktuellt, hursom economy på hela resan (utom BA LHR-GOT men det är ju en helt separat biljett som inte har något med SAS att göra).

Vi borde egentligen bara ha slutat mata trollet för länge sedan. Men anledningen till att du inte får så många förslag (för du har trots allt redan fått några) är inte för att resor inte finns, det beror uteslutande på grund av din attityd.

Trots attityden har du fått flera förslag, dels förslag på specifika resor men också detaljerade tips om hur du själv hittar resorna.

För sista gången, det räcker med att du klickar en gång på följande länk (och scrollar ned en bit på sidan) för att se att ditt påstående om att det inte finns några bonusresor alls inte stämmer: https://awardhacks.se/

Svara nu, varför bokade du inte någon av alla resor du fått förslag om?

Klipp från awardhack, jag ser ingen resa. Ser ni någon?

awardhack.jpg

Herregud.

Att komma hit med den här tonen och vägran att lyssna är ju helt otroligt. Du har en 2-4-1 och letar nu C biljetter med SAS för November/December, vilket är svårt att hitta oavsett och du är sent ute. Sen gav du massa andra datum. Tog mig 1 minut att hitta resa till Bangkok med SkyTeam (din check funkar med hela SkyTeam) i april 2026.

Vi är nog många här som tycker tillgången är låg, men det går att hitta. Det är ju bara kolla trådarna med post efter post med bokade resor.

I april kan du åka

ARN-GOT-CDG-BKK-NBO-LGW//LHR-ARN tog som sagt 1 minut att hitta.

Det är många på det här forumet som har otroligt mycket kunskap och delar med sig generöst, men sådana som du förstör för alla andra.

Sedan som många redan skrivit, du kan inte förvänta dig att åka exakt vart och hur du vill. Du behöver vara flexibel.

Klipp från awardhack, jag ser ingen resa. Ser ni någon?

Visa bifogad bild 171940
Du har gått från att utöver BKK kunna tänka dig ”SFO, SEA,,ICN eller HND” och från att kunna ”åka i princip närsomhelst och i vilken class som helst” (direkta citat från dina tidigare inlägg) till att söka enbart BKK med SAS-flyg, trots att majoriteten av månaderna du kan åka inte ens är när SAS flyger dit. Du vägrar svara på varför du inte bokat någon av alla resor som du fått tips om och som stämmer in på vad du efterfrågat.

Boka någon av de resor med partnerbolag, som folk sökt fram och tipsat om, och var glad.

Eller nä, jag hoppas faktiskt att någon annan hunnit boka dem innan dig så att det inte finns några platser kvar till dig. Hoppas faktiskt att ditt EB-saldo är äckligt högt och att du betalat dyrt för poängen men att du aldrig lyckas boka något vettigt för dem.

Det jag finner mest fascinerande är att vara så upphakad på att flyga just SAS C - förvisso har jag inte flugit SAS C long haul men de andra Skyteam C produkter är väl minst lika bra?

Om något är jag fortfarande upphakad på
att inte längre kunna boka med eurobonuspoäng Lufthansa F eller Singapore F Changi - Jakarta för en trevlig stund i The Private Room. Men det är ju en annan femma.

Jag vill inte förstöra, jag vill bara hitta en SAS bonusbiljett till BKK 241, tyvärr har jag bara fått några dumma förslag (från intelligenta människor) på andra resor som har en restid på 25 timmar och uppåt, det är inte intressant.
Jag har rest under 20 års tid till många destinationer långt bort flera gånger per år med Bonusresor 241 från SAS utan problem. Tyvärr så krachade systemet totalt för ca 2 år sedan med obefintlig tillgång på Bonusresor.
Tråkigt att ni inte accepterar att det är problem (som SAS borde kunna lösa enkelt, men det vill dom inte för dom tjänar pengar när det inte finns resor).
Om det är otrevlig attityd att man är missnöjd med ett bonussystem som inte fungerar och SAS inte lever upp till sitt löfte (lägre), då har ni missuppfattat situationen. Jag håller inte på med skitsnack, det är ren fakta och jag hade hoppats på att någon skulle kunna hjälpa mig men det finns ju tyvärr inga SAS Bonusresor.
Jag skiter väl i poäng och vouchers, det är bara så deprimerande att ha blivit lurad.
Eurobonus borde sortera under lotterilagen, det är ju lotteri.

SAS kundlöfte:

Letar du efter bonusresor?

Med vår sökfunktion för bonusresor är det smidigare än någonsin att hitta ditt drömresmål att använda EuroBonus-poängen på.

Till/från Asien och Nordamerika 30000 poäng

2 för 1-resor i hela världen, två gånger per år. När du handlat för 150 000 kr på kortet kan du köpa en resa för två till halva poängpriset. När du handlat för 150 000 till kan du köpa ytterligare en resa till halva poängpriset.

Jag vill inte förstöra, jag vill bara hitta en SAS bonusbiljett till BKK 241, tyvärr har jag bara fått några dumma förslag (från intelligenta människor) på andra resor som har en restid på 25 timmar och uppåt, det är inte intressant.
Jag har rest under 20 års tid till många destinationer långt bort flera gånger per år med Bonusresor 241 från SAS utan problem. Tyvärr så krachade systemet totalt för ca 2 år sedan med obefintlig tillgång på Bonusresor.
Tråkigt att ni inte accepterar att det är problem (som SAS borde kunna lösa enkelt, men det vill dom inte för dom tjänar pengar när det inte finns resor).
Om det är otrevlig attityd att man är missnöjd med ett bonussystem som inte fungerar och SAS inte lever upp till sitt löfte (lägre), då har ni missuppfattat situationen. Jag håller inte på med skitsnack, det är ren fakta och jag hade hoppats på att någon skulle kunna hjälpa mig men det finns ju tyvärr inga SAS Bonusresor.
Jag skiter väl i poäng och vouchers, det är bara så deprimerande att ha blivit lurad.

SAS kundlöfte:

Med vår sökfunktion för bonusresor är det smidigare än någonsin att hitta ditt drömresmål att använda EuroBonus-poängen på.

2 för 1-resor i hela världen, två gånger per år. När du handlat för 150 000 kr på kortet kan du köpa en resa för två till halva poängpriset. När du handlat för 150 000 till kan du köpa ytterligare en resa till halva poängpriset.
Men så man förstår? Vill du endast flyga med flygbolaget SAS eller kan du tänka dig att boka hos SAS.se med dina EuroBonus poäng men flyga med ett annat flygbolag? Det är det som folk hakar upp sig på här?

Men så man förstår? Vill du endast flyga med flygbolaget SAS eller kan du tänka dig att boka hos SAS.se med dina EuroBonus poäng men flyga med ett annat flygbolag? Det är det som folk hakar upp sig på här?
Jag kan flyga med partnerbolag men jag vill inte tillbringa 25-30 timmar på att ta mig till destinationen. Varför kan jag åka på 11 timmar när jag betalar med pengar? Det är ju SAS m.fl. som fyller tomma säten på poängkunder. Då ska det framgå i marknadsföringen att bonusresor kan eventuellt finnas till mindre attraktiva destinationer.

SAS kundlöfte:

Förstår att det lockar med SAS-biljetter med Eurobonus till Bangkok; det är förmodligen de mest prisvärda business-biljetterna som går att få tag på. Tyvärr finns det inget utbud till Bangkok sedan en tid tillbaka.

SAS har mycket bra utbud på bonusresor till USA och extremt dåligt utbud till Asien. Det finns ett visst utbud i Eco och Premium till Seoul och Tokyo, men business försvinner inom en timme från släpp, och släppen följer inget schema.

Om du anser att SAS lovar något de inte håller förslår jag att du vänder dig direkt till dem. För mer praktiska lösningar: välj SAS-flyg till USA, titta på partnerflyg (dyrare men bättre utbud) eller sikta på flyg till Seoul (alerts på awardhacks) och köp billigt flyg med AirAsia vidare till Thailand.

Tack för svar från någon som förstår.

Jag vet att det är SAS som äger problemet, jag ville bara försäkra mig om att det inte var bara jag som inte hittade hittade Bonusresor. Men nu inser jag ju att det är en hel arme med högskoleutbildade proffsbokare som inte heller lyckas hitta nån Bonusresa. Inte heller de föreslagna bokningkonsulter lyckades med uppdraget, tyvärr.
Men tack för alla kommentarer, det är alltid lika intressant att läsa hur de mest sofistikerade hjärnorna reagerar när sinnet tryter.

Jag köper en resa med Thai istället.

Mina poäng och 241 får bli tomsäten till NYC.

Toppen