Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Liten uppdatering då jag ringde in för några veckor sedan och försökte få till EUROPA-JED-CGK-SYD/MEL , och fick som svar att systemet inte tillåter byte i såpass många zoner.
;)

Liten undran. Har börjat fundera på en resa till just Australien alt NZ under nästa år. Är detta den "bästa" eller finns det andra bra rutter med Skyteam?

Liten undran. Har börjat fundera på en resa till just Australien alt NZ under nästa år. Är detta den "bästa" eller finns det andra bra rutter med Skyteam?
Enda troliga att hitta platser på alternativet om man inte vill betala dubbla poängpriset.

Rutten med Saudia passar dock bäst ifall man är en person, då det enbart finns 1 plats/avgång

Alternativt att resa vid olika dagar

Varför kollar du bara på resor med SAS om du har en 241 voucher?
För då kan man hitta denna bland alla oceaner av bonusbiljetter till BKK:

1768417041834.png

På Star Alliance-tiden kunde man inte ändra namn på EB partnerawards. Från ett annat *A-bolag fick jag höra att det inte gick att garantera att namnändring (inklusive stavningsrättning, som var det som jag försökte få till) fungerade när flera olika flygbolags IT-system var inblandade. D.v.s. det låg inte bara ovilja bakom. Även SkyTeam-bolag använder väl ungefär samma IT, och det är väl generellt den alliansen med sämst integration mellan bolagen, så jag gissar att situationen är den samma nu.

Jag skrev fel för svärmor för nått år sedan. Kastade om två bokstäver och saknade en bokstav.

Awards ToR till USA. Ringde in för att "rättstava", fick svaret, -Det är ingen fara, lite fel är inga problem. Det framgår ju tydligt att det är hon, två-tre bokstäver fel är ingen fara sålänge vi kan förstå vem det är.

Jag litade på det svaret. Inga problem alls varken på GOT, CPH eller ORD.

• Gilla
Reactions: Gus
Jag lyckades historisk lägga till en CPH-GOT ganska tätt inpå resan. Men håller med dig, mycket svår sträcka att hitta award :(

Jag har faktiskt vid flera tillfällen valt att avsluta på CPH istället. Promenera ner för trappan och 3,5 timmar senare kliva av tåget på Centralen i Göteborg.

Svårt att få feeder i kombination med att det ofta är lång bytestid, ganska ofta till morgonflyget nästa dag har gjort att det blivit betydligt snabbare.

Upplever det svårare att hitta CPH-GOT än tvärtom.

Har en bekant som har en påbörjad bonusresa (för två). Hans fru kommer dock inte följa med hem utan kommer stanna på destinationen. Kommer detta vara något problem eller bör man prata med SAS för att dela upp bokningen eller är det bara att checka in en person?

Har en bekant som har en påbörjad bonusresa (för två). Hans fru kommer dock inte följa med hem utan kommer stanna på destinationen. Kommer detta vara något problem eller bör man prata med SAS för att dela upp bokningen eller är det bara att checka in en person?
Låter som en mindre lyckad utflykt om frugan stannar ;)
Finns väl lite skatter att få tillbaka om man bokar av, lite osäker om de kommer tillbaka om hon bara uteblir.

Toppen