Senaste nytt

Nytt kort från Amex lanserat - Gold Rewards

Riktigt intressant! Kanske dags att ta steget över till MR och Avios…

Tips till de som är sugna på att byta från SAS Amex Premium eller Classic, vid byte från dessa kort får man 250 000 MR. Tyvärr inget från Elite (vilket känns rimligt även om det är tråkigt för egen del).
Gäller detta med byte från SAS Amex Premium fortfarande? Isf var hittar man detta?

Alla EB Poäng som inte överförts blir Amex poäng vid bytet så gör bytet direkt efter det. Mitt gamla Elite kort fungerar fortfarande parallellt med det nya kortet men jag får Amex poäng från båda korten. Samma faktura. Nej fakturan behöver inte vara betald

Alla EB Poäng som inte överförts blir Amex poäng vid bytet så gör bytet direkt efter det. Mitt gamla Elite kort fungerar fortfarande parallellt med det nya kortet men jag får Amex poäng från båda korten. Samma faktura. Nej fakturan behöver inte vara betald
Tack för tipset om EB poäng och överföring! Mina EB poäng såg jag var överförda från Amex nu den 31 dec, men EB-poängen syns ändå inte på sas.se.... men det kanske tar några dagar innan poängen visas på SAS-sidan?

Toppen, tack så mycket för svar! :)

Så mina EB poäng är nu i "ingen mans land" mellan den 31 dec-5 jan? Är det bäst att avvakta till den 6 jan innan jag gör bytet av AMEX-kort för att säkra mina EB-poäng?

Last edited:
Vilka kort kan man bjuda in till om man har Gold Rewards?

Med Elite, t.ex. kan jag bara bjuda in till Elite, Platinum och Platinum Points Plus.

Vilka kort kan man bjuda in till om man har Gold Rewards?

Med Elite, t.ex. kan jag bara bjuda in till Elite, Platinum och Platinum Points Plus.
Man kan bjuda in till alla kort vad jag kan se, men bara ett personligt erbjudande för Gold Rewards där det blir 600k MR för Gold Rewards, 300k för gold och 1M för Platinum till den man bjuder in. Tror jag själv bara får 600k poäng oavsett kort.

Inser att jag skulle bett om inbjudan till Gold Rewards. Nu fick jag bara 250k för min self signup ‍:eek:

Toppen