Jahapp. Ringen gick ikväll itu i två delar. Verkar som att det är en yttre ring som är limmad (?) på en inre ring. Dålig kvalitet som höll bara några månader…
Jahapp. Ringen gick ikväll itu i två delar. Verkar som att det är en yttre ring som är limmad (?) på en inre ring. Dålig kvalitet som höll bara några månader…
Undrar om inte samma sak är lite på G för mig?
Jag började känna något skarpt och zoomar man in ser man att en yttre del av ringen flyttat sig lite i sidled. Tror inte det är limmat, utan pressat. Och att man kan skjuva den ur läge över tid. Det är kanske 1/10 mm och inte på hela omkretsen så det är långt från separation av delarna. Har inte märkt någon funktionell degradering heller.
Det ska väl sägas att jag har ringen på konstant så den utsätts för en del.
Ja det ser tyvärr välliknande ut i förstadiet jag upplevde innan det släppte. Fick dock en ny utan kostnad (fick vara lite påstridig i förklaringen kring vad som hade hänt) och den nya har hittills hållit bättre.